PARADIGM USE "OPEN INNOVATIONS" AT CREATION OF CORPORATE INNOVATIVE SYSTEMS OF HOLDING: EMPIRICAL RESEARCH
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2015-7-6
Abstract
About the Authors
A. B. KuryatnikovRussian Federation
Cand.Tech.Sci., the associate professor «Strategic and anti-recessionary management»; Deputy General Director (Research and Development)
N. V. Linder
Russian Federation
Cand.Econ.Sci., the associate professor "Strategic and anti-recessionary management", the deputy dean of Faculty of management
References
1. Инновационная активность крупного бизнеса в России: механизмы, барьеры, перспективы. Исследование Российской экономической школы, PricewaterhоuseCoopers в России и Центра технологий и инноваций PwC // Российский журнал менеджмента. 2010. Том 8. № 4. С. 81–112.
2. Ребязина В.А. Инновационная деятельность российских компаний: результаты эмпирического исследования / В.А. Ребязина, С.П. Кущ, А.В. Красников, М.М. Смирнова // Российский журнал менеджмента. 2011. Том 9. № 3. С. 29–54.
3. Трачук А.В. Инновационная стратегия компании/Трачук А.В. Проблемы теории и практики управления. 2013, № 9 с. 75–83.
4. Трачук А.В. Формирование инновационной стратегии компании/Трачук А.В. Управленческие науки. 2013, № 3(8) с. 16–25.
5. Трачук А.В. Инновационная стратегия компании. Проблемы теории и практики управления/Трачук А.В. Управленческие науки. 2013, № 3(8) с. 75.
6. Трачук А.В., Саяпин А.В. Практика формирования инновационной стратегии в российских компаниях. Опыт вовлечения сотрудников/ Трачук А.В., Саяпин А.В. // Эффективное антикризисное управление. 2014. № 1 с. 64–73.
7. Трачук А.В., Корнилов Г.В. Динамика процессов внедрения инноваций в области производства банкнот/ Трачук А.В., Корнилов Г.В. //Деньги и кредит. 2013. № 9, с.3–9.
8. Линдер Н.В. Стратегии диверсифицированного роста и определение оптимальных границ крупных промышленных структур// Эффективное антикризисное управление. 2014. № 1 с. 90–99.
9. Колмаков В.В., Коокуева В.В. Чапкина Е.Г., Линдер Н.В., Трачук А.В. Теория и практика управления финансовой деятельностью Под ред. Поляковой А.Г., Москва, 2013.
10. M. Chacko, W. J. Johnston. Product customization, product complexity and Interaction Intensity in Industrial Markets, in the 2nd IMP Group in Asia Proceedings//Building Social Capital in Networks, Phuket, Thailand, December 11-14, 2005.
11. Chesbrough, H.W. (2003) Open Innovation: The New Imperative for Creating and Profiting from Technology. Harvard Business School Publishing, Cambridge, MA.
12. Chesbrough, H.W. (2007) Why Companies Should Have Open Business Models. MIT Sloan Management Review, 48, 22–28.
13. M. Johanson. Networks in Transition//Proceedings of the 23th IMP Conference, Manchester Business School, UK, 2007.
14. Grant, R.M. and Baden-Fuller, C. (2004) A Knowledge Accessing Theory of Strategic Alliances. Journal of Management Studies, 41, 61–84.
15. C. Kock, M. Torkkeli. Open innovation: a ́swingers ́ club ́ or ́going steady?//Working paper series of IE Business School, 2008.
16. Trott, P. and Hartmann, D. (2009) Why ‘Open Innovation’ Is Old Wine in New Bottles. International Journal of Innovation Management, 13, 715–36.
17. Teece, D.J. (2007) Explicating Dynamic Capabilities: The Nature and Microfoundations of (Sustain- able) Enterprise Performance. Strategic Management Journal, 28, 1319–50.
18. West, J., Salter, A., Vanhaverbeke, W. and Chesbrough, H. (2014) Open Innovation: The Next Decade. Research Policy, 43, 805–11.
Review
For citations:
Kuryatnikov A.B., Linder N.V. PARADIGM USE "OPEN INNOVATIONS" AT CREATION OF CORPORATE INNOVATIVE SYSTEMS OF HOLDING: EMPIRICAL RESEARCH. Business Strategies. 2015;(7):6. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2015-7-6