Preview

Business Strategies

Advanced search

DECISION-MAKING IN RETAIL SALES USING THE METHODS OF GAME THEORY

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2020-10-258-260

Abstract

The paper considers the application of game theory in the process of retail sales by organizations. As a result of the research, the concept of game theory is defined, and methods that can be used for making decisions and choosing strategies in retail trade using game theory are shown. The expediency of using game theory for decision-making in retail sales is proved by the example.

About the Author

A. T. Temisheva
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation

Student of the Economic and Business Faculty, Financial University under the Government of the Russian Federation



References

1. Дорошенко А.А. Применение аппарата теории игр для анализа проблем микроэкономики / А.А. Дорошенко. // Новая наука: проблемы и перспективы. 2017. № 2. С. 25–27.

2. Заводских А.А., Захаркина А.В. Теория игр в маркетинговых стратегиях // Международный студенческий научный вестник. 2016. № 6. С. 99–107.

3. Козырева О.Н. Российский ритейл: особенности и перспективы развития / О.Н. Козырева // Наука и общество. 2018. № 1(30) С. 156–159.

4. Краснов В.К., Пичужкин А.Б., Смирнова Т.Н. Применение классических методов теории игр в задачах маркетинга. // Вестник Российского университета кооперации. 2014. № 3(17) С. 145–148.

5. Лабскер Л.Г. Теория игр в экономике, финансах и бизнесе / Л.Г. Лабскер, Н.А. Ященко. Москва: КноРус, 2017. 708 с.


Review

For citations:


Temisheva A.T. DECISION-MAKING IN RETAIL SALES USING THE METHODS OF GAME THEORY. Business Strategies. 2020;8(10):258-260. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2020-10-258-260

Views: 503


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)