Preview

Business Strategies

Advanced search

PREVENTIVE ANTI-CRISIS MANAGEMENT: DEFINITION, FEATURES, TASKS AND TOOLS

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-7-225-228

Abstract

The current scientific article examines preventive anti-crisis management.  In a modern economy, a company must anticipate possible crisis situations and do everything possible to prevent them, therefore this type of crisis management is very important. The article examines the various approaches of the research authors to the definition of preventive anti-crisis management, highlights its features and main tasks, and lists the tools that are used in this kind of management.

About the Authors

A. A. Sudareva
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation

Master student, Master's program «Crisis Management and Consulting»



L. V. Volkov
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation

Associate Professor of the Business Management Department of the Financial University under the Government of the Russian Federation, Candidate of Economic Sciences



References

1. Enduring Ideas: The 7-S Framework [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www.mckinsey.com/, URL: https://www.mckinsey.com/business-functions/strategy-and-corporate-finance/our-insights/enduring-ideas-the-7-s-framework#, дата обращения: 15.05.2021.

2. Harvard, Business Review (HBR) Управление изменениями / Harvard Business Review (HBR). – М.: Альпина Диджитал, 2017. 530 c.

3. Jesse, Russell SWOT-анализ / Jesse Russell. – М.: VSD, 2015. 155 c.

4. Patterson, Bill. Crises impact on reputation management // Public Relations Journal, Nov 1993, v49n11, p. 48,47.

5. What Is the Growth Share Matrix? [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www.bcg.com/, URL: https://www.bcg.com/about/our-history/growth-share-matrix, дата обращения: 07.11.2020.

6. Айвазян З., Кириченко В. Антикризисное управление: принятие решений на краю пропасти // Проблемы теории и практики управления. 2004. № 4. С. 94–100.

7. Волкогонова О.Д., Зуб А.Т. Управленческая психология: Учебник. – М.: ИД «Форум»; НИЦ «Инфра-М», 2019. 352 с..

8. Каплан Роберт С., Нортон Дейвид П. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию / Пер. с англ. – М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2003, 304 с.

9. Портер Е. Майкл. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов/ Майкл Е. Портер; Пер. с англ. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. 454 с.

10. Ряховская А.Н., Кован С.Е. Антикризисное управление: развитие научного направления и практики // Антикризисный менеджмент. 2014. № 3. С. 29–37.

11. Ряховский Д.И., Акулова Н.Г. Современные инструменты реализации антикризисных стратегий предприятий. Проблемы современной экономики 2014 № 1(49). С.85–91.


Review

For citations:


Sudareva A.A., Volkov L.V. PREVENTIVE ANTI-CRISIS MANAGEMENT: DEFINITION, FEATURES, TASKS AND TOOLS. Business Strategies. 2021;9(7):225-228. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-7-225-228

Views: 1088


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)