FEATURES OF CONSUMER BEHAVIOR IN THE SPORTING GOODS MARKET
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2022-4-83-87
Abstract
Over the past few years sport and healthy lifestyle have gained tremendous prevalence. Thus, in the conditions of this environment, 4 major brands have been formed in the sports industry market, which are almost impossible to overtake both in terms of popularity and the quality of goods and services provided. The above-described oligopoly consists of Adidas, Nike, Puma and Reebok. The article examines the models of consumer behavior in the conditions of formed market competition. The consumer behavior of students of the Financial University under the Government of the Russian Federation is investigated as a case study.
About the Author
M. A. VolkovaRussian Federation
Student, Financial University under the Government of the Russian Federation (Moscow, Russia). Academic supervisor: L.P. Mokrova, cand. sci. (econ.), associate professor, Financial University under the Government of the Russian Federation (Moscow, Russia)
References
1. Арский А.А. Фактор эффекта масштаба в модели Уилсона Economic order quantity // Маркетинг и логистика. 2019. № 4(24). С. 5–11.
2. Жильцова О.Н. Современные организационные формы управления маркетингом // Маркетинг и логистика. 2019. № 5(25). С. 33–41.
3. Маркетинг спорта / под ред. Дж. Бича, С. Чедвика. М.: Альпина Паблишер, 2017.
4. Овчаров Д.О. Продвижение бренда компании в сфере спорта // Молодой ученый. 2018. № 9(195). С. 89–92. URL: https://moluch.ru/archive/195/48610/.
5. Пушкарь Е.С. PR-стратегии, применяемые при формировании спортивного бренда NIKE // Молодой ученый. 2018. № 12(198). С. 91–93. URL: https://moluch.ru/archive/198/48868/.
6. Сущность теории потребительского поведения. URL: https://mydocx.ru/12-102494.html.
7. Чиганова Д.А. Образ человека в спортивных коммуникациях на примере брендов Reebok, Nike, Adidas // Молодой ученый. 2017. № 8(142). С. 417–419. URL: https://moluch.ru/archive/142/40006/.
8. Щербакова Е.В. Перспективы развития спортивного ритейла в России // Молодой ученый. 2019. № 48(286). С. 433–438. URL: https://moluch.ru/archive/286/64608/.
Review
For citations:
Volkova M.A. FEATURES OF CONSUMER BEHAVIOR IN THE SPORTING GOODS MARKET. Business Strategies. 2022;10(4):83-87. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2022-4-83-87