Preview

Business Strategies

Advanced search

FEATURES DECISION-MAKING AND PROBLEM DIAGNOSIS OF CHANGE MANAGEMENT IN LARGE ORGANIZATIONS

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2013-1-31-40

Abstract

In practice, the management of strategic change in large enterprises often have problems characterized by fundamental ambiguity and confusion . They can not be explained in terms of assumptions about the rationality of human behavior [1]. The presence of such problems significantly affect the quality of managerial decisions in the strategic change . Both "hard " and "soft" approaches to change management have significant limitations in such situations. These approaches do not give the expected results when involved in the changes stakeholders have inconsistent view of the situation and thus have the same ( or comparable ) influence and resources . In such cases, a compromise is unlikely, and changing encounter insurmountable obstacles . This explains the relevance of the study of the mechanism of creation of such situations , and develop recommendations for their diagnosis and possible avoidance.

About the Author

M. E. Annenkov
ROSATOM-CICE&T
Russian Federation
Obninsk


References

1. Анненков М. Е., Проблемы управления государственными корпорациями // Современная экономика: проблемы, тенденции, перспективы. №4. 2011.http://www.mivlgu.ru/content/vypusk-%E2%84%964-2011-god.

2. Kotter J. P., Schlesinger L. A, Choosing strategies for change, Harvard Business Review, March/April, 1979, цитируется в Колеманн Д., Фармер А. «Управление изменением. Книга 9» // Открытый университет, Курс BZR 784 «Эффективный менеджер», МЦДО ЛИНК, Жуковский, 1992, с. 1-63. С. 24-28.

3. Фармер Э., Мэйби К., Томсон Р. Необходимость развития и изменения. Книга 8 // Открытый университет, Курс BZR 751 «Управление развитием и изменением», МИМ ЛИНК, Жуковский, 1998, с. 1-68. С. 40-42.

4. Щедровицкий Г. П. Организация, руководство, управление, 1981, http://oru2.narod.ru/book.

5. Стикс Г. Наука о пузырях и крахах //В мире науки. №10. 2009. С. 40.

6. Канеман Д., Тверски А. Рациональный выбор, ценности и фреймы // Психологический журнал. – 2003. – Т. 24. – № 4. – С. 31-42.

7. Kahneman D. Maps of bounded rationality: a perspective on intuitive judgment and choice. Prize lecture. December 8. 2002 // Princeton University. Department of psychology. Princeton. NJ 08544. USA. P. 449-489.

8. Yudkowsky E. Cognitive biases potentially affecting judgement of global risks // Global Catastrophic Risks, eds. Nick Bostrom and Milan Cirkovic. 2008. P. 91-119.

9. Tversky A., Kahneman D., Judgement under uncertainty: heuristics and biases // Science. New Series. Vol. 185. No 4157. Sep. 27. 1974, p. 1124-1131. С. 1124.

10. D. Kahneman, D. Lovallo, O. Sibonny. The Big Idea: Before You Make That Big Decision // Harvard Business Review. June 2011. http://hbr.org/2011/06/the-big-idea-before-you-make-that-big-decision/ar/1.

11. Lovallo D., Sibony O., The case for behavioral strategy // McKinsey Quarterly, March 2010, p. 1-16.

12. Roxburgh C. Hidden flaws in strategy // McKinsey Quarterly, 2003, Number 2, p. 26-39. P. 38.

13. Hammond J., Keeney R., Raiffa H. The hidden traps in decision making // Harvard Business Review. January 2006. p. 118-126. P. 126.

14. Пруст М. По направлению к Свану. Под сенью девушек в цвету. Эксмо. М. 2010. С. 1-992. С. 171.

15. Прингл Р., Томсон Р. Принятие решений. Книга 3 // BZR 654 Эффективный менеджер, МЦДО ЛИНК, Жуковский, 1996, с. 1-128 . С. 92.

16. Фентон-О’Криви М. Управленческий контроль и за его пределами: целостный подход к совершенствованию деятельности организаций. Книга 1. Блок 2 // BZR 700 Управление деятельностью и изменениями, МИМ ЛИНК, Жуковский, 2003, с. 1-36 .

17. Lawson E., Price C. The psychology of change management // McKinsey Quarterly, Special edition: the value in organizations, 2003, p.30-41.

18. Анненков М. Е. Стратегические изменения в организациях с точки зрения бихевиористского подхода (на примере государственной корпорации «Росатом») // LAP LAMBERT Academic Publishing, Deutschland, 2012, с. 1-93.

19. Федеральный закон от 21 июля 2005 г. № 94-ФЗ «О размещении заказов на поставки товаров, выполнение работ, оказание услуг для государственных и муниципальных нужд».

20. Федеральный закон от 18 июля 2011 г. № 223-ФЗ «О закупках товаров, работ, услуг отдельными видами юридических лиц».


Review

For citations:


Annenkov M.E. FEATURES DECISION-MAKING AND PROBLEM DIAGNOSIS OF CHANGE MANAGEMENT IN LARGE ORGANIZATIONS. Business Strategies. 2015;(1):1. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2013-1-31-40

Views: 1236


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)