Preview

Business Strategies

Advanced search

DIGITAL MARKETING STRATEGY

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2016-5-5

Abstract

This article presents economic concept of marketing strategy formation in dynamic environment of digital marketing. A model in this article describes formation of optimal strategy based on continuous cycle of determining key success factors: situation analysis – description of factors in SWOT-analysis – determining priorities – formation of product-market strategy leading to increased valuation of a company.

About the Author

M. D. Mogilko
St. Petersburg State University of Economics
Russian Federation
PhD student


References

1. Аренков И.А., Наумов В.Н., Середохо В.А., Юлдашева О.У. Маркетинг и управление потребительской ценностью. СПб.: ООО Изд-во АМКОС, 2013.

2. Маркетинг взаимодействия : учебник / Аренков И.А., Домнин В.Н., Козейчук Д.А. [и др.]. СПб. : Изд-во СПбГЭУ, 2012. 710 с.

3. Соловьева Ю.Н. Управление маркетинговой компетентностью: Учебник / Под науч. ред. засл. деятеля науки РФ Г.Л. Багиева. СПб.: Астерион, 2015. 286 с.

4. Юлдашева О.У., Юдин О.И., Прокопцов В.Е. Маркетинговые стратегии бизнес-моделирования // Проблемы современной экономики. 2012. № 4. С. 235-238.


Review

For citations:


Mogilko M.D. DIGITAL MARKETING STRATEGY. Business Strategies. 2016;(5):5. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2016-5-5

Views: 1547


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)