STRATEGIC AND ORGANIZATIONAL CHANGES OF THE COMPANIES IN THE MARKET OF DIAMONDS AND BRILLIANTS
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2017-4-39-47
Abstract
About the Author
A. L. LISOVSKYRussian Federation
PhD in Economics, associate Professor of the Department of Management of the Financial University under Government of the Russian Federation
References
1. Трачук А.В. Концепция динамических способностей: в поиске микрооснований//Экономическая наука современной России, 2014. № 4(67). С. 39-48
2. Трачук А.В., Линдер Н.В. Методика многофакторной оценки инновационной активности холдингов в промышленности//Научные труды Вольного экономического общества России. 2016. Т. 198.С. 298-308.
3. Линдер Н.В., Арсенова Е.В. Инструменты стимулирования инновационной активности холдингов в промышленности//Научные труды Вольного экономического общества России. 2016. Т. 198. С. 266-274.
4. Трачук А.В., Тарасов И.В. Исследование эффективности инновационной деятельности на основе процессного подхода//Проблемы теории и практики управления. 2015. № 9. С. 52-61.
5. Курятников А.Б., Линдер Н.В. Использование парадигмы «открытых инноваций» при построении корпоративных инновационных систем холдинга: эмпирическое исследование//Стратегии бизнеса № 7(14), 2015
6. Влияние ограничений ликвидности на вложения промышленных компаний в исследования и разработки и результативность инновационной деятельности // Эффективное Антикризисное Управление. 2016. № 1. С. 80-89.
7. Harvard Business Review. Идеи, которые работают. Стратегические альянсы. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2008. 256 с.
8. Barnard A. The diamond formula: diamond synthesis. A gemological perspective. – Oxford, 2014. - 166 p.
9. Billawski E. Rogue diamonds: northern riches on Dene land. - Seattle Univ. of Washington, 2014. - 256 p.
10. Carstens P. In the company of diamonds: De Beers, Kllin Zel and the control of a town. - Athens, 2011.- 257 p.
11. Gomes-Casseres B. The Alliance Revolution: The New Shape of Business Rivalry. Cambridge, MA: Harvard University Press. Paperback reprint. 1998. P.10.
12. Kang N., Sakai K. International Strategic Alliances: Their Role in Industrial Globalisation. OECD Publishing. Paris. 2000. P.23.
13. Rappaport М. «Ethical Nightmares: Global Witness Leads NGOs on Campaign Against Artisanal Diggers». Article from the Rapaport Magazine - January 2007.
14. Rappaport М. «Moral Clarity and the Diamond Industry». Article from the Rapaport Magazine - December 2012.
15. Shencar O., Reuer J.J. Handbook of Strategic Alliances. Thousand Oaks. CA: SAGE Publications. 2006. P.44
16. Spekman R., Isabella L., MacAvoy T. Alliance Competence. N.Y.: John Wiley & Sons. 2000. P.37.
17. Thompson A., Strickland A. Strategic management. Concepts and Cases. Boston: McGraw-Hill. 2001. P.173
18. The Role of Alliances in Corporate Strategy. The Boston Consulting Group Report. November 2005. Р.15.
19. Vyas N.M., Shelburn W.L., Rogers D.C. An Analysis of Strategic Alliances: Forms, Functions and Framework // Journal of Business & Industrial Marketing. 1995. Vol. 10. №3. Р.48
20. www.alrosa.ru. Электронный ресурс. Корпоративный сайт АК «АЛРОСА». URL: http://www.alrosa.ru/ (дата обращения: 21.03.2016).
21. sales.alrosa.ru. Электронный ресурс. Торговый сайт АК «АЛРОСА». URL: http://sales.alrosa.ru/ (дата обращения: 15.03.2016).
Review
For citations:
LISOVSKY A.L. STRATEGIC AND ORGANIZATIONAL CHANGES OF THE COMPANIES IN THE MARKET OF DIAMONDS AND BRILLIANTS. Business Strategies. 2017;(4):39-47. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2017-4-39-47