LOYALTY PROGRAM AS A KEY TOOL OF CREATION OF CONSUMER VALUE ON THE ELECTRONIC COMMERCIAL MARKET
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2017-7-15-22
Abstract
About the Author
N. V. UBEYKORussian Federation
Financial University under the Government of Russian Federation, Moscow,
Research supervisor: Linder Natalia Vyacheslavovna, Cand.Econ.Sci., professor of Department of management of Financial University under the Government of Russian Federation
References
1. Thaler R. Mental Accounting And Consumer Choices // Marketing Science. 1985. 4: 199–214.
2. Wang Y., Lo H.P., Chi R., Yang Y. (2004) An Integrated Framework for Customer Value and CustomerRelationship-Management Performance: A Customer-Based Perspective from China’, Managing Service Quality 14 (2–3): 169–82.
3. Spiteri J.M., Dion P.A. Customer Value, Overall Satisfaction, End-User Loyalty, and Market Performance in Detail Intensive Industries // Industrial Marketing Management. 2004. 33 (8): 675–87.
4. Slater S.F. Developing a Customer Value-Based Theory of the Firm // Journal of the Academy of Marketing Science. 1997. 25 (2): 162–7.
5. Котлер Ф., Келлер К.Л. Маркетинг менеджмент. М.: Питер, 2006.
6. Трачук А.В., Линдер Н.В. Адаптация российских фирм к изменениям внешней среды: роль инструментов электронного бизнеса // Управленческие науки. 2016. № 1. С. 61-73.
7. Трачук А.В., Линдер Н.В. Трансформация бизнес-моделей электронного бизнеса в современных условиях // В книге: Управление устойчивым развитием Санкт-Петербург, 2015. С. 203-224.
8. Юдин О.И., Юлдашева О.У. Моделирование цепочки по созданию потребительской ценности // Проблемы современной экономики. 2012. № 1. С. 218–222.
9. 6 правил успешной программы лояльности // Секрет фирмы – интернет-журнал о бизнесе в России URL: https://secretmag.ru/business/methods/loyalty.htm (дата обращения: 23.11.16).
10. Усманова Ф.К., Ашин М.С. Анкетирование как элемент проектно-исследовательской деятельности студентов // Педагогические науки. 2014. №12. С. 1762-1765.
11. TexTerra – агентство интернет-маркетинга URL: https://texterra.ru/blog/geymifikatsiya-prokachay-svoybiznes.html (дата обращения: 01.03.17).
12. Mizik N., Jacobson R. Trading Off between Value Creation and Value Appropriation: The Financial Implications of Shifts in Strategic Emphasis // Journal of Marketing. 2003. 67 (1): 63–76.
Review
For citations:
UBEYKO N.V. LOYALTY PROGRAM AS A KEY TOOL OF CREATION OF CONSUMER VALUE ON THE ELECTRONIC COMMERCIAL MARKET. Business Strategies. 2017;(7):15-22. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2017-7-15-22