Influence of social networks on growth of the companies of small and medium business
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2017-12-19-25
Abstract
In work extent of influence of social networks is considered (in given by a case on a social network the author understands a platform, online service or the website intended for construction, reflection and the organization of social relationship on the Internet), used by the companies, on their growth, development, expansion of a busy share of the market and capture new, increase of competitiveness of products, and also on value creation for clients. The hypothesis of importance of social networks as at initial levels of development of the companies of small and medium business, including in connection with possibility of attraction of necessary financial resources and receiving access to information of various character, and at the subsequent stages of development is approved. The analysis of cases of the companies which growth happened on big degrees in connection with integration of strategy of development by means of social networks is carried out. Social networks are considered within creation of effective strategy of an exit of the organization on the new target markets, involvement of new clients and advance and adaptation of production of the company to innovations in the current market.
About the Author
D. S. KrylovaRussian Federation
The student of the master program "Management of Innovations and Business" of Department of management of Financial University under the Government of the Russian Federation.
Research supervisor – Cand.Econ.Sci., the prof. Linder N. V., Department of management of Financial University under the Government of the Russian Federation
References
1. Андреева Е. Л. Организационные структуры фирмы в условиях глобализации. Екатеринбург: УрГЭУ, 2013.
2. Аннушкина О. Е. Стратегия интернационализации: выбор российских компаний // Вестн. Российского государственного гуманитарного ун-та. 2014. № 18. С. 183–201.
3. Алекса С. В., Володин Ю. В. Подходы к формированию методологии оценки эффективности разработки и внедрения мобильных приложений // Стратегии бизнеса. 2017. № 4(36). С. 15–22.
4. Курятников А. Б., Линдер Н. В. (2015) Использование парадигмы «открытых инноваций» при построении корпоративных инновационных систем холдинга: эмпирическое исследование // Стратегии бизнеса. № 7 (14). С. 44–51.
5. Кожевина О. В., Трачук А. В., Линдер Н. В., Трифонов П. В (2014) Динамика развития «электронного» бизнеса в России: исследования и тенденции // отчет о НИР (Финансовый университет при Правительстве РФ).
6. Лукашевич М. Л. Концептуальные основы интернационализации российских малых и средних инновационных предприятий // Вестн. ИНЖЭКОНа. Сер. Экономика. 2012. Т. 37. № 2. С. 41–44.
7. Попова А. В. Влияние эффектов социальных сетей на трансформацию бизнес-моделей компаний в сфере туристических услуг // Стратегии бизнеса. 2017. № 7(39). С. 23–26.
8. Ребязина В.А. Инновационная деятельность российских компаний: результаты эмпирического исследования // Российский журнал менеджмента. 2011. № 9 (3). С. 29–54.
9. Трачук А. В. (2014а). Бизнес-модели для гиперсвязанного мира // Управленческие науки современной России. Т. 1, № 1. С. 20–26.
10. Трачук А. В. (2014 б). Концепция динамических способностей: в поиске микрооснований // Экономическая наука современной России. 2014. № 4(67). С. 39–48.
11. Трачук А. В. (2013). Формирование инновационной стратегии компании // Управленческие науки. 2013. № 3. С. 16–25.
12. Трачук А. В., Линдер Н. В., Антонов (2014). Влияние информационно-коммуникационных технологий на бизнес-модели современных компаний // Эффективное Антикризисное Управление. 2014. № 5. С. 60–69.
13. Трачук А .В., Линдер Н. В. (2015). Трансформация бизнес-моделей электронного бизнеса в условиях нестабильной внешней среды // Эффективное Антикризисное Управление. 2015. № 2. С. 58–71.
14. Трачук А. В., Линдер Н. В. (2016 ). Адаптация российских фирм к изменениям внешней среды: роль инструментов электронного бизнеса // Управленческие науки. 2016. № 1. С. 61–73.
15. Трачук А. В., Линдер Н. В., Убейко Н. В. (2017 а). Формирование динамических бизнес-моделей компаниями электронной коммерции // Управленец. 2017. № 4 (68). С. 61–74
16. Трачук А. В., Линдер Н. В. (2017б) Инновации и производительность российских промышленных компаний // Инновации. 2017. № 4 (222). С. 53 –65.
17. Трачук А. В., Корнилов Г. В. (2013а). Динамика процессов внедрения инноваций в области производства банкнот // Деньги и кредит. 2013. № 9. С 3–9.
18. Трачук А. В., Корнилов Г. В. (2013б). Анализ факторов, влияющих на распространение безналичных платежей на розничном рынке // Финансы: теория и практика. 2013. № 4 (76). С. 6–19.
19. Хасанов А. Р., Трачук А. В. (2016). Эволюция теорий вывода на рынок новых продуктов // Стратегии бизнеса, 2016. № 1. С. 24–28.
20. Черенков В. И., Толстобров М. Г. Глобальный трансфер инноваций как инструмент интернационализации российского малого высокотехнологичного бизнеса // Вестн. С.-Петерб. ун-та. Сер. Менеджмент. 2015. Вып. 1. С. 43–64.
21. Широкова Г. В., Арепьева М. А., Молодцова М. Ю. Влияние социальных сетей на разных этапах развития предпринимательской фирмы: результаты анализа данных «Глобального мониторинга предпринимательства в России» // Вестн. С.-Петерб. ун-та. Сер. Менеджмент. 2016. Вып. 3. С. 3–31.
22. Axelsson B., Johanson J. Foreign Market Entry — The Textbook Versus the Network View // Industrial Networks: A New View of Reality / Eds. B. Axelsson, G. Easton. London: Routledge, 1992. P. 218–234.
23. Barnes N. Mattsom E. The Fortune 500 and Social Media: A Longitudinal Study of Blogging and Twitter Usage by America’s Largest Companies, 2008. P. 6-11.
24. Batjargal B. The Dynamic of Entrepreneurs’ Networks in a Transitioning Economy: The Case of Russia // Entrepreneurship and Regional Development. 2013. July. P. 305–320.
25. Boter H., Holmquist C. Industry Characteristics and Internationalization Processes in Small Firms // Journal of Business Venturing. 1996. Vol. 11. № 6. P. 471–487.
26. Colliander J, Dahlén M (2011) Following the Fashionable Friend: The Power of Social Media Weighing Publicity Effectiveness of Blogs versus Online Magazines. Journal of Adverting Research 51: 313-320.
27. Coviello N. E., Munro H. J. Growing the Entrepreneurial Firm: Networking for International Market Development // European Journal of Marketing. 1995. Vol. 29. № 7. P. 49–61.
28. Drury G. (2008) Opinion piece: Social media: Should marketers engage and how can it be done effectively? Journal of DirectData and Digital Marketing Practice9: 274-277.
29. Dean A. (2014) Internet technologies.
30. M Kiss A. N., Danis W. . Social Networks and Speed of New Venture Internationalization during Institutional Transition: A Conceptual Model // Journal of International Entrepreneurship. 2011. Vol. 8. № 3. P. 273–287.
31. Musteen M., Francis J., Datta D. K. The influence of International Network on Internationalization Speed and Performance: A Study of Czech SMEs // Journal of World Business. 2013. Vol. 45. P. 197–205.
32. Sasi V., Arenius P. International New Ventures and Social Networks: Advantage or Liability? // European Management Journal. 2014. Vol. 26 № 6. P. 400–411.
33. Официальный сайт компании Razorfish / Интернет ресурс https://www.razorfish.com / / Дата обращения 06.06.2017
Review
For citations:
Krylova D.S. Influence of social networks on growth of the companies of small and medium business. Business Strategies. 2017;(12):19-25. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2017-12-19-25