Preview

Business Strategies

Advanced search

DILEMMAS CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY OF ENERGY COMPANIES

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2018-3-22-25

Abstract

The article deals with the dilemmas in the field of corporate social responsibility of energy companies, which are formulated in accordance with the identified features of their studies on the basis of the largest energy companies.

About the Authors

N. S. Sarahanova
Санкт-Петербургский государственный экономический университет
Russian Federation


N. A. Golubeva
Санкт-Петербургский государственный экономический университет
Russian Federation


References

1. Распоряжение Правительства РФ от 17.11.2008 №1662-р (ред. от 08.08.2009) «О Концепции долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 года» (вместе с «Концепцией долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2020 года»).

2. Корпоративная социальная ответственность: потенциал и перспективы реализации в региональной экономике: Монография / Авт. коллектив: А.П. Карибов, И.Д. Аникина, Д.П. Фролов, А.А. Горошилов, Р.В. Шарифов и др. Волгоград : Волгоградское научное издательство, 2013. 194 с.

3. Зубакин А.А., Карпунина А.В. Социально ответственные энергетические компании как объект фандрейзинга// Омский научный вестник. № 3. 2014. С. 54–56.

4. Фролов Д.П., Шулимова А.А. Институциональная системность социальной ответственности бизнеса (природа, институции, механизм) // Journal of Institutional Studies. 2013. Т. 5. № 1. С. 124–144.

5. Corporate Social Responsibility. European commission [Электронный ресурс]. URL: http://ec.europa.eu/growth/industry/corporate-social-responsibility/index_en.htm (дата обращения 14.02.2016 г.).

6. The Platts Top 250 Global Energy Company Rankings 2015 [Электронный ресурс]. URL: http://top250.platts.com/Top250Rankings/2015/Region/Industry (дата обращения 14.02.2016 г.).


Review

For citations:


Sarahanova N.S., Golubeva N.A. DILEMMAS CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY OF ENERGY COMPANIES. Business Strategies. 2018;(3):22-25. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2018-3-22-25

Views: 451


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)