NATIONAL MODELS OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2018-3-18-21
Abstract
There are reasons presence of national models of Corporate Social Responsibility in the article; we systematic criteria of comparative analysis of national models of Corporate Social Responsibility in the USA, Europe, Russia. We have identified features of models of Corporate Social Responsibility in Asia and Russia.
About the Author
E. V. NekhodaRussian Federation
References
1. Зобозова А.З., Туциева О.Т. Сравнительный анализ моделей корпоративной социальной ответственности. [Электронный ресурс]. URL: http://research-journal.org/economical/sravnitelnyj-analizmodelej-korporativnoj-socialnoj-otvetstvennosti/ (Дата обращения: 04.02.2016 г.).
2. Канаева О.А. Социальная политика российских компаний 2.0: новая версия для устойчивого развития (часть 1) // Проблемы современной экономики. 2014. № 2(50). [Электронный ресурс]. URL: http://www.meconomy.ru/art.php?nArtId=4964. (дата обращения 03.02.2016 г.).
3. Канаева О.А. Социальная политика российских компаний 2.0: новая версия для устойчивого развития (часть 2) // Проблемы современной экономики. 2014. № 3(51). [Электронный ресурс]. URL: http://www.meconomy.ru/art.php?nArtId=5068. (дата обращения 03.02.2016 г.).
4. Корпоративная социальная ответственность: управленческий аспект: монография / под общ. ред. д.э.н., проф. И.Ю. Беляевой, д.э.н., проф. М.А. Эскиндарова. М. : КНОРУС, 2008. 467 с.
5. Парсонс Т. Система современных обществ / Т. Парсонс. – М.: Экономика, 1997. – 230 с.
6. Corporate Social Responsibility: Business Solutions to Global Challenges prepared by business for social responsibility (CSR) for the Asia business council spring forum, 2008. [Электронный ресурс]. URL:http://www.asiabusinesscouncil.org/docs/BSR.pdf. (дата обращения 03.02.2016 г.).
7. Friedman M. The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits / New York Times Magazine, September 13th, 1970. 236 p.
Review
For citations:
Nekhoda E.V. NATIONAL MODELS OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY. Business Strategies. 2018;(3):18-21. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2018-3-18-21