INDUSTRY 4.0: CONCEPT & DEVELOPMENT
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2018-5-43-49
Abstract
In article are considered concept and concepts of the Industry 4.0, being characterized by introduction of "cyberphysical systems" in factory processes. In article four principles of the concept of the fourth industrial revolution are proved: functional compatibility of the person and the car – opportunity to contact directly on the Internet; transparency of information and ability of systems to create the virtual copy of the physical world; technical assistance of cars to the person – association of large volumes of data and performance of a number of unsafe tasks for the person; abilities of systems independently and independently to make decisions.
About the Author
I. V. TarasovRussian Federation
The deputy director of the Center of branch researches and consulting of Financial University under the Government of the Russian Federation Research interests: operational efficiency of business, innovative and strategic development of the companies, construction business - models
References
1. Трачук А.В., Линдер Н.В. (2017а) Распространение инструментов электронного бизнеса в России: результаты эмпирического исследования // Российский журнал менеджмента. 2017. Т 15. № 1. С. 27–50.
2. Трачук А.В., Линдер Н.В. (2017б) Инновации и производительность: эмпирическое исследование факторов, препятствующих росту методом продольного анализа // Управленческие науки. 2017. Т. 7. № 3. С. 43–58.
3. Трачук А.В., Линдер Н.В. (2017в). Инновации и производительность российских промышленных компаний // Инновации, 2017 № 4 (222). С. 53 – 65.
4. Трачук А.В., Линдер Н.В. (2017г) Прогнозирование динамики развития электронного бизнеса в России // Аудит и финансовый анализ. 2017. № 3–4. С. 604–612.
5. Трачук А.В., Линдер Н.В. (2016а) Адаптация российских фирм к изменениям внешней среды: роль инструментов электронного бизнеса // Управленческие науки. № 1. С. 61–73.
6. Трачук А.В., Линдер Н.В. (2016б) Методика многофакторной оценки инновационной активности холдингов в промышленности // Научные труды Вольного экономического общества России. 2016. Т. 198 С. 298–308.
7. Трачук А.В., Линдер Н.В. (2015) Трансформация бизнес-моделей электронного бизнеса в условиях нестабильной внешней среды // Эффективное Антикризисное Управление. № 2. С. 58–71.
8. Трачук А.В., Линдер Н.В., Антонов Д.А. (2014) Влияние информационно-коммуникационных технологий на бизнес-модели современных компаний // Стратегические решения и риск-менеджмент. № 5. С. 60–69.
9. Трачук А.В., Линдер Н.В. (2014) Стратегия формирования устойчивых конкурентных преимуществ инновационно-ориентированными промышленными компаниями // Стратегическое планирование и развитие предприятий: Матер. Пятнадцатого всерос. симпозиума / Под ред. Г.Б. Клейнера. М.: ЦЭМИ РАН, 2014. С. 181–183.
10. Трачук А. В. (2014). Бизнес-модели для гиперсвязанного мира // Управленческие науки современной России. Т. 1, № 1. С. 20–26.
11. Трачук А.В., Линдер Н.В., Убейко Н.В. (2017). Формирование динамических бизнес-моделей компаниями электронной коммерции // Управленец. 2017. № 4 (68). С. 61–74.
12. Лавров К.И. (2017) Трансформация бизнес-моделей компаний телекоммуникационного сектора в условиях сокращающего рынка // Стратегические решения и риск-менеджмент. 2017. № 4 (103). С. 30–41.
13. Вирабян С.Н. (2017) Измерение эффективности сделок по слиянию и поглощению: особенности применения метода DEA // Стратегические решения и риск-менеджмент. 2017. № 4 (103). С. 58–65.
14. Левина А.М. Формирование конкурентных преимуществ компаниями высокотехнологичных отраслей: модель и ее основные компоненты // Стратегические решения и риск-менеджмент. 2017. № 3. С. 88–97.
15. Трачук А.В. (2013). Формирование инновационной стратегии компании // Управленческие науки. 2013. № 3. С. 16–25.
16. Трачук А. В. (2012) Инновации как условие долгосрочной устойчивости российской промышленности // Стратегические решения и риск-менеджмент. 2012. № 6 (75). С. 66–71.
17. Bauer H., Patel M., Veira J. (2016) The Internet of Things: sizing up the opportunity
18. New York (NY): McKinsey & Company. Режим доступа:
19. http://www.mckinsey.com/industries/high-tech/our-insights/the-internet-of-things-sizing-up-the- opportunity/ (дата обращения: 29.03.2017).
20. Simon K., Dr. Reinhard Gr. (2016) Industry 4.0–Opportunitie sand Challenges of the Industrial Internet assessment.pwc.de/i40/study.pdf/ (дата обращения: 24.04.2017).
21. The Factory of the Future. Industry 4.0 – The challenges of tomorrow / KPMG.
22. European Parliament, Policy department A: Economic and scientific policy / Industry 4.0
23. Клаус Шваб / Всемирный экономический форум / https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-fourthindustrial-revolution-what-it-means-and-how-to-respond/
24. European Parliament, Policy department A: Economic and scientific policy / Industry 4.0
25. «Индустрия 4.0»: создание цифрового предприятия / PricewaterhouseCoopers.
Review
For citations:
Tarasov I.V. INDUSTRY 4.0: CONCEPT & DEVELOPMENT. Business Strategies. 2018;(5):43-49. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2018-5-43-49