Preview

Business Strategies

Advanced search

SEARCH TOOLS AND COMPETITOR ANALYSIS IN THE MEDIA BUSINESS

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2019-4-22-24

Abstract

The proposed article is devoted to the study of the main tools for identifying rival enterprises in the market in the field of media-entrepreneurship. The most common methods of competitor analysis are presented.

About the Authors

N. V. Mategorin
Don state technical university
Russian Federation


E. L. Vinevskaya
Don state technical university
Russian Federation


References

1. Котляров, И.Д. Маркетинг конкурентов и связи с конкурентами: сотрудничество как путь к рыночному успеху / И.Д. Котляров // Экономические и гуманитарные науки. 2010. №5. С. 110 – 114.

2. Савенко, Н.В. Сбор и анализ информации о конкурентах (конкурентная разведка) / Н.В. Савенко // Экономические и гуманитарные науки. 2017. №5. С. 138 – 147.

3. Кокухина М.Н. 7 шагов конкурентного анализа сайта // Нетология [Электронный ресурс]. URL: https://netology.ru/blog/7-shagov-konkurentnogo-analiza (дата обращения: 9.01.2019)

4. Егорова М.М. Анализ конкуренции. Идентификация конкурентов. Уровни конкуренции. // Uchebnic.Online [Электронный ресурс]. URL: https://uchebnik.online/osnovyi-marketinga-besplatno/analiz-konkurentsii-identifikatsiya.html (Дата обращения: 18.01.2019);

5. ТРИЗ в малом бизнесе – конкурентная фора // Научный подход [Электронный ресурс]. URL: http://forum.shapovalov.org/viewtopic.php?t=216 (Дата обращения: 20.01.2019);

6. Крутько С.Е Метод фокальных объектов // 4BRAINS [Электронный ресурс]. URL: https://4brain.ru/blog/метод-фокальных-объектов-мфо/ (Дата обращения: 23.01.2019).


Review

For citations:


Mategorin N.V., Vinevskaya E.L. SEARCH TOOLS AND COMPETITOR ANALYSIS IN THE MEDIA BUSINESS. Business Strategies. 2019;(4):22-24. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2019-4-22-24

Views: 889


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)