Preview

Business Strategies

Advanced search

THE IMPACT OF DIGITALIZATION ON THE EFFICIENCY OF THE SALES CYCLE

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-7-204-206

Abstract

The scientific article is devoted to the research analysis of promising directions for improving the work of the sales department of a construction company through the digital transformation of business processes and the implementation of ready-made IT solutions. The relevance of the study is due to the digital transformation of the construction sector of the Russian economy, which is why an increasing number of competing organizations are introducing the latest technologies in managing the efficiency of their sales. Within the framework of the article, the characteristics of the directions of digitalization of the company's commercial sales cycle are considered. The advantages and efficiency, which is formed through the use of digital technologies and ready-made IT solutions, are analyzed.

About the Author

D. M. Kongo
АНОВО «Московский международный университет»
Russian Federation


References

1. Веретенников А.В. BigData: анализ больших данных // Молодой ученый. 2017. № 32 (166). С. 9–12.

2. Есаков В.А., Конобеева А.Б. Экосоциальные проблемы создания эффективных рыночных механизмов экономики в России//Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2013. № 6 (56). С. 222–225.

3. Клочкова А.В., Бебякина А.А. CRM-система как инновационный инструмент повышения конкурентоспособности организации // Экономика и экологический менеджмент. 2019. № 4.

4. Конобеева А.Б. Экологические проблемы экономики//Научное обозрение. Серия 1: Экономика и право. 2012. № 6. С. 308–317.

5. Конобеева А.Б. Реинжиниринг бизнес-процессов как метод повышения эффективности управления организацией//Маркетинг и логистика. 2020. № 3 (29). С. 77–81.

6. Митрович С. Рынок «больших данных» и их инструментов: тенденции и перспективы в России // МИР (Модернизация. Инновации. Развитие). 2018. Т. 9. № 1. С. 74–85.

7. Прохоренков П.А., Гусарова О.М., Аверьянова Т.В. Современные информационные технологии маркетинга // Фундаментальные исследования. 2018. № 12-1. С. 158–162.

8. Соболева А.О. Big Data: возможности для бизнеса // Научное сообщество: сб. ст. по мат. XXXV междунар. студ. науч.-практ. конф. № 24(35). URL: https://sibac.info/archive/meghdis/24(35).pdf (дата обращения: 04.06.2021).

9. Уманская М.В., Петров С.В. SMM как элемент стратегии развития предприятия // Международный журнал гуманитарных и естественных наук. 2018. №6-2.

10. Федоренко А.Н. Клиентское сообщество как новый способ продвижения компаний // Вестник евразийской науки. 2017. № 5 (42).


Review

For citations:


Kongo D.M. THE IMPACT OF DIGITALIZATION ON THE EFFICIENCY OF THE SALES CYCLE. Business Strategies. 2021;9(7):204-206. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-7-204-206

Views: 759


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)