METHODS FOR DEFINING THE ORGANIZATIONAL STRUCTURE FOR AN IT STARTUP
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-9-276-279
Abstract
The article reveals a mechanism for determining the most suitable organizational structure for a startup. An analysis of the organizational structures of already operating startups, as well as a comparison with large corporations and their style of work has been carried out. As a result, an organizational structure will be chosen that is most suitable for companies creating innovative products.
About the Author
D. M. PlotnikovRussian Federation
1st year, Faculty of ITaBDA
References
1. Гришин Н. Забег на месте // Секрет фирмы. Коммерсант.ru. 2013. 3 сент. Электрон. текстовые дан. – Режим доступа: http://www.kommersant.ru/doc/2266344. – Загл. с экрана.
2. Гунько И. 5 главных причин провала стартапа: обсуждение на «Quora» / И. Гунько. Электрон.текстовые дан. – Режим доступа: http://siliconrus.com/2015/02/fail-reasons. – Загл. с экрана.
3. Кудинов И. Незрелость ангелов и стартапов / И. Кудинов // Деловой Петербург. 2014. 28 мая. Электрон. текстовые дан. – Режим доступа: http://www.dp.ru/a/2014/05/28/Nezrelost_angelov i_star. – Загл. с экрана.
4. О проекте // GenerationS. Электрон. текстовые дан. – Режим доступа: http://generationstartup.ru/about. – Загл. с экрана.
5. References
6. Grishin N. Zabeg na meste [Running on theSpot]. Sekret firmy. Kommersant.ru, 2013, Sept. 3.Available at: http://www.kommersant.ru/doc/2266344.
7. Gunko I. 5 glavnykh prichin provala startapa: obsuzhdenie na “Quora” [Top 5 Reasons for the Failure of a Start-up: a Discussion on “Quora”]. Available at: http://siliconrus.com/2015/02/failreasons/.
8. Kudinov I. Nezrelost angelov i startapov [Immature Angels and Start-ups]. Delovoy Peterburg, 2014, May 28. Available at: http://www.dp.ru/a/2014/ 05/28/Nezrelost_angelov_i_star/.
9. O proekte [On the Project]. GenerationS.Available at: http://generation-startup.ru/about/.
Review
For citations:
Plotnikov D.M. METHODS FOR DEFINING THE ORGANIZATIONAL STRUCTURE FOR AN IT STARTUP. Business Strategies. 2021;9(9):276-279. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-9-276-279