IDENTIFICATION AND ANALYSIS OF DOMINANT GROUPS IN THE SOUTH AFRICAN AUTOMOTIVE MARKET (2010-2021)
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2022-5-117-123
Abstract
The article analyzes the statistical data of the World Trade Center, which demonstrate the volume of imports of transport engineering products to the Republic of South Africa for the period 2010-2021. Particular attention is paid to the problems of competition of the leading players in the South African vehicle market; a list of key international exporters for individual car manufacturers has been formed. The forecast of the development of imports of transport engineering products in South Africa is presented. The SV matrix is constructed.
About the Authors
V. A. BartoshRussian Federation
Student, Lomonosov Moscow State University (Moscow, Russia)
I. R. Lisetskaya
Russian Federation
Student, Lomonosov Moscow State University (Moscow, Russia)
References
1. Альфаро А.Л., Мур Р., Уено Ш., Ван Р., Портер М.И. Микроэкономика конкурентоспособности Южной Африки: автомобильный кластер // Социальные и гуманитарные науки. Отечественная и зарубежная литература. Сер. 9: Востоковедение и африканистика. 2014. С. 55–59.
2. Баринов А.К. Конкуренция международных экспортеров на рынке транспортных средств Южно-Африканской Республики // Азия и Африка сегодня (Институт Африки РАН). 2020. Т. 10. С. 64.
3. Блохин А.А., Ломакин-Румянцев И.В., Наумов С.А. Альфа-бизнес на российском продовольственном рынке // Экономические стратегии. 2019. № 6. С. 68–77.
4. Вертоградов В.А. Рыночные стратегии альфы, беты и гаммы в контексте теории экономического доминирования // Экономические стратегии. 2020. № 2. С. 50–53.
5. Вертоградов В.А., Щелокова С.В., Иванчина А.А. Автомобильный рынок РФ: стратегии компаний и действия регуляторов (2009–2021) // Стратегии бизнеса. 2022. № 2.
6. Палеев Д.Л., Сабери Б. Автопром как локомотив модернизации стран БРИКС: состояние, тнденции и перспективы. Национальный комитет по исследованию БРИКС. 2015, 4 июня.
7. Щелокова С.В., Вертоградов В.А. Матрица SV: инструмент стратегического конкурентного анализа для оценки уровня доминирования // Вестник Московского университета. Серия 6: Экономика. 2021. № 6. С. 137–142.
8. Alfaro A.L. South Africa: Automotive сluster. Harvard Business School: 1260 // Microeconomics of Competitiveness, 2012. Р. 30
9. Embassy S. A. South African automotive industry – profile. 2015.
10. National Association of Automobile Manufacturers of South Africa. South Africa - Country Commercial Guide, 2021.
11. Lamprecht N. Automotive export manual – South Africa. Lynnwood Ridge: Automotive Industry Export Council, 2020. Р. 112.
12. Sanchez D. Made in Africa: South African auto industry strong thanks to financial stability. AFKInsider, 2015.
13. The аutomotive Industry in South Africa. Center Taiwan Trade. URL: https://cloud.taiwantradeshows.com.tw/2016/ampa/download/03.pdf.
Review
For citations:
Bartosh V.A., Lisetskaya I.R. IDENTIFICATION AND ANALYSIS OF DOMINANT GROUPS IN THE SOUTH AFRICAN AUTOMOTIVE MARKET (2010-2021). Business Strategies. 2022;10(5):117-123. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2022-5-117-123