MANAGEMENT CONSULTING AS A FACTOR OF SERVICE ECONOMY
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2014-3-32-36
Abstract
Modern conditions of management require from managers deep theoretical knowledge and practical skills that are advantageous to acquire, inviting consultants in economics and management. Management consulting is a rapidly growing field of consulting services that require the preparation of high-level professionals, which main purpose is the transfer of knowledge to managers engaged in management of economic entities of different ownership forms. The author considered the main problems hindering the further spread of consulting activities in Russia.
About the Author
N. A. KharitonovaRussian Federation
Doctor of Economics, Professor
References
1. Гончаров М.И., Лемзяков Г.А. Консалтинг в антикризисном управлении (теория и практика). М.: Экономика, 2005. 245 с.
2. Майстер Д., Грин Ч., Галфорд Р. Советник, которому доверяют / Пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2009. 272 с.
3. Ткалич А.И. Консалтинговый сервис: Учебное пособие. М.: Альфа-М: ИНФРА-М, 2009. 207 с.
4. Управленческое консультирование. Введение в профессию / Пер. с англ. под ред. Милана Курба. М.: Планум, 2004. 976 с.
5. Фомишин С.В., Чернов Ю.В. Управленческое консультирование. Международный опыт. Ростов н/Д.: Феникс, 2006. 256 с.
6. www.akcu.ru (Дата обращения: 13.04.2011).
7. www.ngpc.ru (Дата обращения: 13.04.2011).
8. www.mon.gov.ru (Дата обращения: 13.04.2011).
9. www.ufrf.ru (Дата обращения: 13.04.2011).
Review
For citations:
Kharitonova N.A. MANAGEMENT CONSULTING AS A FACTOR OF SERVICE ECONOMY. Business Strategies. 2014;(3):32-36. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2014-3-32-36