INNOVATIVE APPROACH TO STRATEGIC MANAGEMENT OF THE ENTERPRISES
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2013-1-22-26
Abstract
This article is the analogy between product innovations and process of strategic management, presents an approach to development of the enterprise development strategy.
About the Authors
E. A. FedorovaRussian Federation
doctor of economics Sciences, Professor, Department of finance and management,
Tula, Russian Federation
R. Yu. Boldyreva
Russian Federation
candidate of economic Sciences, associate Professor, Department of finance and management,
Tula, Russian Federation
References
1. Федорова Е.А. Стратегическое управление машиностроительным предприятием в условиях нестабильной экономики : Дис. ... д-ра экон. наук: 08.00.05: Москва, 2000 – 270 c. [Электронный ресурс] // Научная библиотека диссертаций и авторефератов URL:http://www.dissercat.com/content/strategicheskoe-upravlenie-mashinostroitelnympredpriyatiem-v-usloviyakh-nestabilnoi-ekonomi (дата обращения: 29.09.2013).
2. Федорова Е.А., Козлова Н.О. Управление инновационным компонентом потенциала промышленного предприятия // Известия ТулГУ. Экономические и юридические науки. Вып. 3. Часть I. – Тула: Изд-во ТулГУ, 2011. – С. 13-23.
3. Болдырева Р.Ю., Масякина Т.С. Научно-методический подход к обоснованию выбора стратегии развития предприятия // Известия ТулГУ. Экономические и юридические науки. Вып. 2. Часть I. – Тула: Изд-во ТулГУ, 2013. – С. 172-180.
Review
For citations:
Fedorova E.A., Boldyreva R.Yu. INNOVATIVE APPROACH TO STRATEGIC MANAGEMENT OF THE ENTERPRISES. Business Strategies. 2013;(1):22-26. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2013-1-22-26