APPLICATION OF INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN TEACHING THE FUNDAMENTALS OF ENTREPRENEURSHIP WITHIN PROGRAMS OF SELF-EMPLOYMENT OF THE POPULATION
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2016-10-4
Abstract
The relevance of application of innovative educational technologies in business training through the example of unemployed citizens is substantiated in this article. There are arguments in favor of using not traditional pedagogical model but andragogical training model that includes interactive forms of assistance to the student that help to reveal and reinforce learner's practical skills. The experience of the application of effective forms of business training, acquired by the author during many years of participation in the self-employment programs, implemented on the orders of the Committee on Labor and Employment of St. Petersburg is generalized. Clarification on the methods of teaching, the content of educational materials, printing and electronic tools that were used is given. The features of using templates of text and financial part of the business plan for the establishment of small enterprise, based on spreadsheets, which vary depending on the procedural and institutional form, type of occupation and the tax system.
About the Author
A. A. StepanchukRussian Federation
References
1. Тонконог В.В., Константинов В.М., Ананченкова П.И. Развитие образовательных услуг в сфере переподготовки и повышения квалификации кадров для малого и среднего бизнеса // Труд и социальные отношения. 2014. № 9. С. 106-121.
2. Ковалёв В.А. Бизнес-образование как фактор инновационного развития малого и среднего предпринимательства // Baikal Research Journal. 2011. № 3. С. 32.
3. Дылевская А.И., Авилова В.В. Проблемы и перспективы развития стартап-компаний // Вестник Казанского технологического университета. 2014. Т. 17. № 4. С. 325-329.
4. Гриценко Н.Н. Актуальные вопросы подготовки кадров с учетом потребностей современного рынка труда // Труд и социальные отношения. 2014. № 9. С. 3.
5. Бизнес-тренер. Профессия №1. СПб.: Питер, 2012. 176 с.
6. Парабеллум А., Мрочковский Н. Коучинг как бизнес. Практическая модель для зарабатывания денег. СПб.: Питер, 2012. 192 с.
7. Шерер И.Н. Государственное регулирование миграционных процессов на молодежном рынке труда: Монография. М. : Книгодел, 2010. 204 с.
8. Верхоглазов А.А. Образовательные профессиональные услуги как фактор развития и формирования кадрового потенциала малого предпринимательства // Социология. Общественные науки. 2008. № 2. С. 3-11. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/obrazovatelnye-professionalnye-uslugi-kak-faktor-razvitiya-i-formirovaniya-kadrovogo-potentsiala-malogo-predprinimatelstva (дата обращения: 01.02.2016).
9. Государственная программа «Развитие предпринимательства и потребительского рынка в Санкт-Петербурге» на 2015-2020 годы. URL: http://gov.spb.ru/static/writable/ckeditor/uploads/2014/07/23/554.pdf (дата обращения: 29.01.2016).
10. Растущий малый и средний бизнес в России и за рубежом: роль и место в экономике. URL: www.tpprf (дата обращения: 29.01.2016).
11. Касьяненко Т.И. Инновационность образования – ресурс для интеллектуального роста общества // Современные инновационные образовательные технологии в информационном обществе: Материалы V Международной заочной научно-методической конференции (Пермь 30 апреля 2013 г.). Том 1. Пермь: ОТ и ДОЮ 2013. С. 97-104.
Review
For citations:
Stepanchuk A.A. APPLICATION OF INNOVATIVE EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN TEACHING THE FUNDAMENTALS OF ENTREPRENEURSHIP WITHIN PROGRAMS OF SELF-EMPLOYMENT OF THE POPULATION. Business Strategies. 2016;(10):4. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2016-10-4