Preview

Business Strategies

Advanced search

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT

Abstract

Sustainable development is a real chance to combine stakeholder’s interests, bringing economic, social and environmental objectives together. A company by pursuing a sustainable strategy via CSR practices and integrated reporting has the real ability to create shared value for stakeholders. Educational programs need to adopt a broader view on leadership by embedding the topic of sustainability into the curriculum.

About the Author

O. V. Bliznyuk
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation

external PhD student, Department of microeconomics



References

1. Благов Ю.Е. Корпоративная социальная ответственность: эволюция концепции / Высшая школа менеджмента СПбГУ – СПб.: Изд-во «Высшая школа менеджмента», 2010. – 272 с.

2. Полищук Л. Корпоративная социальная ответственность или государственное регулирование: анализ институционального выбора // Вопросы экономики. – 2009. – № 10. – С. 4-22.

3. Porter M.E., Kramer M.R. Creating Shared Value // Harvard Business Review; Jan/Feb2011, Vol. 89 No. 1/2. P. 62-77.

4. Корпоративная социальная ответственность: управленческий аспект: монография / под общ. ред. д.э.н., проф. И.Ю. Беляевой, д.э.н., проф. М.А. Эскиндарова. – М.: КНОРУС, 2008. – 504 с.

5. Фондовые рынки в контексте устойчивого развития. [Электронный ресурс]. URL:http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/Capital–Markets–Sustainability–RU/$FILE/Capital–Markets–Sustainability–RU.pdf (дата обращения: 20.10.2013).

6. Консультационный проект международной структуры интегрированной отчетности. Апрель 2013 г., International Integrated Reporting Council [Электронный ресурс]. URL: www.theiirc.org/consultationdraft2013 (дата обращения: 20.10.2013).

7. Обзор мирового экономического и социального положения ООН за 2011 год: великая «зеленая» техническая революция – ООН, Нью-Йорк, 2011 [Электронный ресурс]. URL:http://www.un.org/en/development/desa/policy/wess/wess_current/2011wess_overview_ru.pdf (дата обращения: 27.11.2013).

8. Teaching and Learning for a Sustainable Future - UNESCO programme for the United Nations Decade of Education for Sustainable Development [Электронный ресурс]. URL: http://www.unesco.org/education/tlsf/index.html (дата обращения: 27.11.2013).

9. The Young Masters Programme on Sustainable Development (YMP) [Электронный ресурс]. URL: http://www.goymp.org/en/site/about_ymp (дата обращения: 27.11.2013).

10. Магистерская программа 080500.68-38 «Проектное управление устойчивым развитием» по направлению 080500.68 «Менеджмент» [Электронный ресурс]. URL: http://www.unidubna.ru/departments/sustainable_development/Portal/education_for_sustainable_development/magistr_programma/(дата обращения: 27.11.2013).

11. Магистерская программа «Корпоративное управление и ответственность бизнеса» [Электронный ресурс]. URL: http://www.fa.ru/priemka/magistr/list/Pages/kuob.aspx (дата обращения: 27.11.2013).

12. Магистерская программа «Проектное управление устойчивым развитием территориальных социально-экономических систем» [Электронный ресурс]. URL:http://urfu.ru/master/institutions/igup/profil/profile/proektnoeupravlenie-ustoichivym-razvitiem-territoria/ (дата обращения: 27.11.2013).

13. Магистерская программа по направлению 080100.68 «Экономика» «Интегрированная отчетность» в Институте экономики и финансов К(П)ФУ [Электронный ресурс]. URL: http://kpfu.ru/main_page?p_cid=9549 (дата обращения: 27.11.2013).

14. Beyond grey pinstripes [Электронный ресурс]. URL: http://www.beyondgreypinstripes.org/rankings?order=field_school_countrank&sort=asc (дата обращения: 20.10.2013).

15. Гришанков Д., Козырев А. Международный рейтинг университетов: российская версия // «Эксперт» №47 (877) /25 ноября 2013 [Электронный ресурс]. URL: http://expert.ru/expert/2013/47/mezhdunarodnyij-rejting-universitetovrossijskaya-versiya/ (дата обращения: 27.11.2013).


Review

For citations:


Bliznyuk O.V. EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT. Business Strategies. 2013;(2):18-20. (In Russ.)

Views: 731


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)