Comparative analysis of the strategy and the integrated program of development of FCS of Russia for the period up to 2020
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2017-12-30-35
Abstract
In this article, a comparative analysis of the Strategy for the development of the customs service of the Russian Federation until 2020 and the Comprehensive Development Program of the FCS of Russia for the period until 2020 and the identification of the main directions for the development of customs bodies are reviewed. The necessity of modernization of the organizational structure and creation of units providing information and technical equipment and management of information technologies was identified and justified.
About the Authors
T. A. BonenkoRussian Federation
S. A. Makarenko
Russian Federation
Student, Russian customs academy, Lyubertsy, Russian Federation (140009 Russia, Lyubertsy, Komsomolsky prospect 4).
Scientific adviser, Doctor of Science (Physics and Mathematics), Professor, Russian customs academy, Lyubertsy, Russian Federation (140009 Russia, Lyubertsy, Komsomolsky prospect 4), e-mail: makrusev@mail.ru
References
1. Распоряжение Правительства РФ от 28.12.2012 № 2575-р «О Стратегии развития таможенной службы Российской Федерации до 2020 года» // Справочно-правовая система «Консультант Плюс».
2. Приказ ФТС России от 27.06.2017 № 1065 «О решении коллегии ФТС России от 25 мая 2017 года» О Комплексной программе развития ФТС России на период до 2020 года» // Справочно-правовая система «Консультант Плюс».
3. Макрусев В. В., Суглобов А. Н., Таможенный менеджмент: Учебное пособие. ИТК Дашков и К, 2018. 348 с.
4. Макрусев В. В. Актуальные аспекты реализации концепции сервисно-ориентированного таможенного администрирования // Таможенное дело. 2017. № 2. 40 с.
5. Официальный сайт Федеральной таможенной службы [Электронный ресурс: http://www.customs.ru (дата обращения: 15.11.2017)].
Review
For citations:
Bonenko T.A., Makarenko S.A. Comparative analysis of the strategy and the integrated program of development of FCS of Russia for the period up to 2020. Business Strategies. 2017;(12):30-35. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2017-12-30-35