Preview

Business Strategies

Advanced search

BUSINESS-EDUCATIONAL INOVATIONS: MARKETING AND CONTEXTUALITY

Abstract

Contemporary global business environment’s reality determines the directions for business education development. Russian business education is to be transformed according to the marketing reality. The question of contextuality for business-educational innovations needs to be taken into consideration.

About the Author

I. V. Alyoshina
State University of Management
Russian Federation

Ph. D.(econ), Associate Professor of Marketing,

Moscow, Russian Federation



References

1. Баранов М. Судьба «золотого миллиарда», или «О погибели среднего класса». 22 августа 2013, http://polit.ru/article/2013/08/22/middle_class/

2. Кузьминов Я. Долгошева А. Интервью Я.Кузьминова А.Долгошевой. Не стоит разводить овец там, где не растет трава. http://www.hse.ru/news/96143477.html, http://www.spbvedomosti.ru/article.htm?id=10302486@SV_Articles, 2.10.2013.

3. Мельников А.В. Средний класс за стойкой «Макдоналдс»./ Капитал страны. 7.08.2013. http://www.kapitalrus. ru/articles/article/235046/

4. Шаповалов А. Экономике России положили предел роста. // Эксперты дали обоснование пессимистичного сценария. www.kommersant.ru/doc/2305121

5. Ясин Е. Тектонический сдвиг. Эхо Москвы. 16 сентября 2013 г. http://www.hse.ru/news/94193282.html

6. Global Innovation Index rankings, 2012(INSEAD), http://www.wipo.int/export/sites/www/econ_stat/en/economics/gii/pdf/rankings.pdf

7. The Global Innovation Index 2013. The Local Dynamics of Innovation (Cornell University, INSEAD, WIPO),http://www.wipo.int/export/sites/www/freepublications/en/economics/gii/gii_2013.

8. Kotler P., Keller K. Marketing Management (14th Edition) Prentice Hall, 2012.- 816 pp

9. Sheth J.N. Impact of Emerging Markets on Marketing: Rethinking Existing Perspectives and Practices. // Journal of Marketing. Vol. 75 (July 2011), 166 –182

10. Ten things we know to be true. Google.http://www.google.com/about/company/philosophy/


Review

For citations:


Alyoshina I.V. BUSINESS-EDUCATIONAL INOVATIONS: MARKETING AND CONTEXTUALITY. Business Strategies. 2013;(2):100-103. (In Russ.)

Views: 717


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)