Preview

Business Strategies

Advanced search

CONSUMER SATISFACTION MODEL N. KANO AS THE BASIS FOR THE DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF AN INNOVATIVE APPROACH TO MANAGEMENT IN THE 1990S

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2019-7-21-27

Abstract

The main characteristics of the model of customer satisfaction N. Kano are considered from the standpoint of the need for strategic innovative development of a controlled socio-economic system. It is shown that the N. Kano model of market dynamics underlying the concept of an innovative approach to management in the 1990s can be effectively used in the transition from the V th technological mode to the VI th stage expected in the 2020s.

About the Author

A. V. Tebekin
Moscow State Institute of International Relations (University) of the Ministry of Foreign Affairs of Russia
Russian Federation

Doctor of Technical Sciences, Doctor of Economics, Professor, Honorary Worker of Science and Technology of the Russian Federation, Professor of the Management Department of the Moscow State Institute of International Relations (University) of the Ministry of Foreign Affairs of Russia



References

1. Серяков Г.Н. Тебекин А.В. Анализ эволюции технологических укладов. В сборнике: Тенденции и перспективы развития социотехнической среды. Материалы международной научно-практической конференции. Негосударственное образовательное учреждение высшего образования «Институт мировой экономики и информатизации»; Широкова Л.Н. (ответственный редактор). 2015. С. 206–212.

2. Тебекин А.В. Динамика развития инновационного менеджмента как составляющей менеджмента организации. // Транспортное дело России. 2011. № 6. С. 202–206.

3. Джек Б. Ривелл. Главное о качестве. Справочник от А до Я. – М.: Стандарты и качество, 2006. 232 с.

4. Теоретические основы товароведения и экспертизы. Зонова Л.Н., Михайлова Л.В., Власова Е.Н. – М.: Дашков и К, 2018. 192 с.

5. Курочкина, А.Ю. Управление качеством услуг. — М.: Юрайт, 2018. 172 с.

6. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. Пер. с французского. – СПб.: Наука, 1996. 589 с.

7. Милова В.М. Всеобщее управление качеством. – СПб.: Санкт-Петербургский Государственный университет аэрокосмического приборостроения, 2010. 114с.

8. Тебекин А.В. Инновационный менеджмент. Учебник для бакалавров / Москва, 2017. Сер. 58 Бакалавр. Академический курс (2-е изд., пер. и доп.).


Review

For citations:


Tebekin A.V. CONSUMER SATISFACTION MODEL N. KANO AS THE BASIS FOR THE DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF AN INNOVATIVE APPROACH TO MANAGEMENT IN THE 1990S. Business Strategies. 2019;(7):21-27. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2019-7-21-27

Views: 609


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)