Preview

Business Strategies

Advanced search

ASSESSMENT OF MODERN FEATURES OF THE ORGANIZATION

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2020-12-337-339

Abstract

In modern conditions, there is a need to rethink the behavior and parameters of the organization. A business organization operating in uncertain and unpredictable conditions must be flexible in responding to new challenges. This is achieved through new ways to achieve market advantages such as strategic alliances, mergers and acquisitions, franchise and licensing agreements, etc. This article is devoted to the study of these possibilities.

About the Author

H. S. Hasanov
Azerbaijan State University of Economics
Russian Federation

Prof., D.S., Azerbaijan State University of Economics



References

1. Харари Ю.Н. Sapiens: Краткая история человечества. URL: http://lifeinbooks.net/read-online/sapiens

2. Мескон М.Х, Альберт М., Хедаури Ф. Основы менеджмента: перовод с англ. М.: Дело, 1998. 702 с.

3. Trachuk A., Linder N. Innovation and performance: an empirical study of russian industrial companies // International Journal of Innovation and Technology Management. 2018. Т. 15. № 3. С. 1850027.

4. Гасанов Г.С. Экономическая природа крупных предпринимательских структур // Проблемы современной экономики. 2008. № 2 (26). С. 143–145.

5. Петров А.Н. Теория стратегического менеджмента: монография. СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2020. 209 с.

6. Ершова А.Э., Кузнецов А.Н. Стратегия конкурентного развития компании BMW GROUP // Стратегии бизнеса. 2019. № 5 (61). С. 26–28.

7. Кузнецов А.Н. Анализ и оценка конкурентной стратегии российского телеканала «МАТЧ ТВ» // Стратегии бизнеса. 2020. Т. 8. № 4. С. 102–111.

8. Растов М.А. Институциональные основы инновационной деятельности компаний с государственным участием // Журнал правовых и экономических исследований. 2014. № 4. С. 104–109.

9. Трачук А.В., Линдер Н.В. Четвертая промышленная революция: как влияет интернет вещей на взаимодействие промышленных компаний с партнерами? // Стратегические решения и риск-менеджмент. 2018. № 3 (106). С. 16–29.


Review

For citations:


Hasanov H.S. ASSESSMENT OF MODERN FEATURES OF THE ORGANIZATION. Business Strategies. 2020;8(12):337-339. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2020-12-337-339

Views: 448


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)