Preview

Business Strategies

Advanced search

TO THE ISSUE OF PUBLIC DIGITAL PLATFORMS DEVELOPMENT

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-2-49-52

Abstract

The article provides an overview of the interpretation of the concept of "digital platform", the author's definition is proposed. The functional classification of digital platforms is investigated and a conclusion is made about the underdevelopment of public digital platforms. The distinctive characteristics of public digital platforms and public information systems are revealed, the necessary conditions for the development of public digital platforms are determined. A mechanism for managing public digital platforms based on personalized data is proposed, taking into account industry development trends.

About the Authors

Yu. Repeshko
St. Petersburg State University of Economics, St. Petersburg
Russian Federation

student 4th year, Management department, St. Petersburg State University of Economics, St. Petersburg



D. Stepanenko
Senior lecturer, the Department of Management and Innovation, St. Petersburg State University of Economics, PhD in Economics, St. Petersburg
Russian Federation
St. Petersburg State University of Economics, PhD in Economics, St. Petersburg


References

1. Гелисханов И.З., Юдина Т.Н., Бабкин А.В. Цифровые платформы в экономике: сущность, модели, тенденции развития // Научно-технические ведомости СПбГПУ. Экономические науки. Том 11, № 6, 2018. С. 22–36. Режим доступа: https://economy.spbstu.ru/userfiles/files/articles/2018/6/02_Gelishanov-Yudina-Babkin.pdf

2. Месропян В. Цифровые платформы – новая рыночная власть. 2018 г. Режим доступа: https://www.econ.msu.ru/sys/raw.php?o=46781&p=attachment

3. Рихтер К.К., Пахомова Н.В. Цифровая экономика как инновация XXI века: вызовы и шансы для устойчивого развития// Проблемы современной экономики. 2018. № 2 (66). С. 22–31. Режим доступа: http://www.m-economy.ru/art.php?nArtId=6323

4. Рудычёва Н. Создание цифровых платформ: баланс усилий бизнеса и государства. 14.11.2019. Режим доступа: https://mcs.mail.ru/blog/kakova-rol-gosudarstva-v-sozdanii-mirovyh-cifrovyh-platform

5. Рыжкова М.В. Концептуализация феномена «цифровая платформа»: рынок или бизнес? // Вестник Томского государственного университета. Экономика. 2019. № 47. С. 48–66.

6. Салимьянова И.Г., Зинчик Н.С., Погорельцев А.С. и др. Инновационное развитие предприятий в условиях цифровой трансформации экономики: монография под общей редакцией д-ра экон. наук, проф. А.Г. Бездудной. – СПб.: Изд-во СПбГЭУ, 2020. 166 с.

7. Стырин Е.М., Дмитриева Н.Е., Синятуллина Л.Х. Государственные цифровые платформы: от концепта к реализации // Вопросы государственного и муниципального управления. 2019. № 4. С. 31–60.

8. Чуркина Н.С., Степаненко Д.А. Развитие сетевых структур: от внутренних рынков к платформизации// Стратегии бизнеса. Т.8, № 8 (2020). С. 219–222 DOI: 10.17747/2311-7184-2020-8-219-222


Review

For citations:


Repeshko Yu., Stepanenko D. TO THE ISSUE OF PUBLIC DIGITAL PLATFORMS DEVELOPMENT. Business Strategies. 2021;9(2):49-52. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-2-49-52

Views: 378


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)