Preview

Business Strategies

Advanced search

ANALYSIS OF INNOVATIVE ACTIVITY OF LEADING RETAILERS IN THE RUSSIAN MARKET

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-4-136-138

Abstract

The scientific article is devoted to the research analysis of innovation activity and activities of large companies in the retail market of the Russian Federation. The relevance of the study is due to the fact that innovation is the main tool that contributes to increasing the competitiveness of the trading business. At the same time, taking into account the modern conditions of digital transformation, innovative activity is a mandatory attribute in the development strategy of enterprises. Within the framework of the article, the main directions of digitalization of the activities of retail enterprises are considered The main trends of innovations and digital technologies in the retail sector of the Russian economy are described. The most pressing problems of ensuring innovative activities of the leading retailers in the Russian market are listed.

About the Author

S. K. Sloyan
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation

Master’s degree student of the Financial University under the Government of the Russian Federation



References

1. Амирова М.М., Пайзуллаева З.К. Инновационные технологии в торговле как фактор повышения конкурентных преимуществ // РППЭ. 2018. № 11 (97).

2. Зверева А.О., Ильяшенко С.Б. Инновационные решения в торговле в контексте глобальных экономических процессов // Российское предпринимательство. 2018. № 3.

3. Акопова Л.В., Жукова Е.А. Инновационная деятельность: проблемы и перспективы // Правопорядок: история, теория, практика. 2018. № 2 (17).

4. Айрапетян Л.А., Конденкова К.Ф. Тенденции развития розничных торговых сетей в России // Научное сообщество студентов XXI столетия. Экономические науки: сб. ст. по мат. XV междунар. студ. науч.-практ. конф. № 15. URL: http://sibac.info/archive/economy/9(12).pdf (дата обращения: 20.03.2021).

5. Попов И.В., Киселева М.М., Яковлева Е.А. Цифровые модели управления предприятием // УЭПС. 2019. № 3.

6. Гарифуллин Б.М., Зябриков В.В. Цифровая трансформация бизнеса: модели и алгоритмы // КЭ. 2018. № 9.

7. Инновации в ритейле 2020: технологии времен пандемии. URL: https://www.retail.ru/articles/innovatsii-v-riteyle-2020-tekhnologii-vremen-pandemii/ (дата обращения: 20.03.2021).

8. Технологии ритейла в 2020-х. URL: https://www.retail.ru/articles/tekhnologii-riteyla-v-2020-kh/ (дата обращения: 20.03.2021).


Review

For citations:


Sloyan S.K. ANALYSIS OF INNOVATIVE ACTIVITY OF LEADING RETAILERS IN THE RUSSIAN MARKET. Business Strategies. 2021;9(4):136-138. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-4-136-138

Views: 466


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)