Preview

Business Strategies

Advanced search

CREATION OF A SUSTAINABLE BRAND AND SUPPORTING MARKETING IN THE ACTIVITIES OF A TOURISM ENTERPRISE

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-7-207-209

Abstract

This article is devoted to the problems of marketing strategy and activities of a tourism enterprise. In the context of the coronavirus pandemic, the tourism sector of the economy is undergoing significant changes. Adequate response of tourism enterprises to these changes is possible thanks to marketing tools, the key of which in these conditions are the creation of a sustainable brand and the use of supportive marketing tools. The article analyzes the relationship between these issues. 

About the Author

I. M. Pazemov
Moscow International University, Moscow
Russian Federation

Master student of the group MOU 913-1, Faculty of Management



References

1. Бондарская, О.В., Бондарская, Т.А., Гучетль, Р.Г., Попова, Г.Л. Формирование бренда предприятия. Учебное электронное издание комплексного распространения. Тамбов, Издательство ФГБОУ ВО «ТГТУ», 2017.

2. Зорин И.В., Квартальнов В.А. Энциклопедия туризма: справочник. М.: Финансы и статистика, 2003. 368 с.

3. Егоров В.К. Феномен туризма // Экономические и социальные перемены: факты, тенденции, прогноз. 1(5) 2009. С. 40–44.

4. Есаков В.А., Митропольская-Родионова Н.В., Конобеева А.Б. Циклическое развитие социально-экономических систем//Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2017. № 3 (77). С. 35–42.

5. Кирьянова Л.Г. Маркетинг и брендинг туристских дестинаций: учебное пособие для магистратуры / Л.Г. Кирьянова. – Москва: Издательство Юрайт, 2019. 264 с.

6. Кискорова К.Ф. Бренд-менеджмент // Современные тенденции в экономике и управлении: новый взгляд. 2011. С. 92–97.

7. Конобеева А.Б. Реинжиниринг бизнес-процессов как метод повышения эффективности управления организацией//Маркетинг и логистика. 2020. № 3 (29). С. 77–81.

8. Конобеева А.Б. Проблемы импортозамещения в России//Вестник Академии. 2015. № 1. С. 70–73.

9. Котлер Ф., Боуэн Д., Мейкенз Д. Маркетинг. Гостеприимство. Туризм. М.: Юнити Дата, 2012.

10. Шубаева В.Г. Маркетинг в туристской индустрии: учебник и практикум для академического бакалавриата / В.Г. Шубаева, И.О. Сердобольская. 2-е изд., испр. и доп. – Москва: Издательство Юрайт, 2019. 120 с.


Review

For citations:


Pazemov I.M. CREATION OF A SUSTAINABLE BRAND AND SUPPORTING MARKETING IN THE ACTIVITIES OF A TOURISM ENTERPRISE. Business Strategies. 2021;9(7):207-209. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-7-207-209

Views: 384


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)