Preview

Business Strategies

Advanced search

TRENDS IN THE ONLINE PROMOTION OF REGIONAL UMBRELLA BRANDS

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-8-248-256

Abstract

This article examines the results of a study of trends in the Internet promotion of regional umbrella brands in order to test the hypothesis that the modern promotion of umbrella brand companies is concentrated on the Internet. Research objectives: to study the Internet promotion of companies under regional umbrella brands; to analyze the Internet promotion of local companies under the "Buy Perm" brand, as well as delivery services operating in the Perm Region. To solve the tasks set, the methods of comparative and monographic analysis, as well as the index method, content analysis and retail audit will be used in the work. The article highlighted trends in the development of umbrella brand websites, as well as considered some of the largest and most popular trading platforms on the Interne. The conditions of delivery and the convenience of such services as DeliveryClub, Sberbank, Yandex were analyzed. Food, Home delivery, Lamoda, Wildberries and Ozon. Based on this analysis, it can be concluded that many food delivery services do not deliver products to remote areas of Perm, which does not make it possible to cover the consumer territory as much as possible.

About the Authors

E. A. Antineskul
Perm State National Research University
Russian Federation

Candidate of Economic Sciences, Head of the Department of Marketing, Perm State National Research University



E. S. Kuznetsova
Perm State National Research University
Russian Federation

Student of the Faculty of Economics, specialty «Trading», Perm State National Research University



References

1. Visit Tatarstan [Электронный ресурс]. URL: https://visit-tatarstan.com/ (дата обращения 15.04.2021)

2. Made in Bashkortostan [Электронный ресурс]. URL: https://madeinbashkortostan.site/ (дата обращения 15.04.2021)

3. Сделано в Удмуртии [Электронный ресурс]. URL: http://madeinur.ru/ (дата обращения 15.04.2021)

4. Настоящий Вологодский продукт [Электронный ресурс]. URL: http://нвп35.рф (дата обращения 15.04.2021)

5. «+100 к здоровью»: как на Алтае появился уникальный бренд [Электронный ресурс]. URL: https://www.amic.ru/news/420248/ (дата обращения 16.04.2021)

6. Алтайские продукты. +100 к здоровью [Электронный ресурс]. URL: http://altaiprod.ru/ (дата обращения 15.04.2021)

7. Знакомимся с торговой площадкой [Электронный ресурс]. URL: https://shopozona.ru/znakomimsya-s-torgovoj-ploshhadkoj-amazon/ (дата обращения 24.04.2021)

8. Что такое ebay? [Электронный ресурс]. URL: https://www.vxzone.com/ebay.html (дата обращения 24.04.2021)

9. Wildberries [Электронный ресурс]. URL: https://www.wildberries.ru/ (дата обращения 10.05.2021)

10. Alibaba Group [Электронный ресурс]. URL: https://www.retail.ru/rbc/tradingnetworks/alibaba-group/ (дата обращения 29.04.2021)

11. Taobao [Электронный ресурс]. URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Taobao (дата обращения 29.04.2021)

12. Интерфакс. О числе пользователей AliExpress [Электронный ресурс]. URL: https://www.interfax.ru/business/557694 (дата обращения 29.04.2021)

13. 5 самых удобных торговых площадок для бизнеса (Алибаба) [Электронный ресурс]. URL: https://secretmag.ru/business/methods/pyat-popularnih-torgovih-ploshadok-dlya-biznessa.htm (дата обращения 24.04.2021)

14. История интернет-магазина Ozon [Электронный ресурс]. URL: https://investobox.ru/ozon-istoriya-kotorogo-ili-kak-zapuskalsya-internet-gigant/ (дата обращения 30.04.2021)

15. История Asos [Электронный ресурс]. URL: https://www.shoppingschool.ru/articles/fenomen-asos-1.html (дата обращения 30.04.2021)

16. Дмитрий Степанов Российский Wildberries (2019) [Электронный ресурс]. URL: https://cnews.ru/link/n475061(дата обращения 01.06.2021)

17. Спрос на доставку продуктов [Электронный ресурс]. URL: https://retail-loyalty.org/news/v-samoizolyatsii-spros-na-dostavku-produktov-i-gotovoy-edy-vyros-na-18-22/ (дата обращения 10.04.2021)

18. Delivery-club [Электронный ресурс]. URL: https://www.delivery-club.ru/perm (дата обращения 30.04.2021)

19. СберМаркет [Электронный ресурс]. URL: https://sbermarket.ru (дата обращения, 30.03.2021)

20. Sushitime [Электронный ресурс]. URL: https://2040303.ru/ (дата обращения 02.06.2021)

21. Fish and rice [Электронный ресурс]. URL: https://fishandrice.ru/ (датаобращения 02.06.2021)

22. СберПресс [Электронный ресурс]. URL: https://press.sber.ru/publications/sbermarket-vyros-v-14-raz-za-2020-god (дата обращения 02.06.2021)

23. Новикова К.В. Развитие продовольственного рынка товаров «здоровое питание»: обзор основных трендов / Новикова К.В., Шарков А.В., Баранова Т.А. // Научный журнал «Экономическая среда». 2021.

24. Антинескул Е.А., Матвейкина Д.А. Особенности продвижения зонтичных брендов в россии и за рубежом//Маркетинг MBA. Маркетинговое управление предприятием. 2019. Т. 10. № 2. С. 23–37. [Электронный ресурс]. URL: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=41140958

25. Visit Tatarstan URL: https://visit-tatarstan.com/ (data obrashcheniia: 15.04.2021)

26. Made in Bashkortostan URL: https://madeinbashkortostan.site/ (data obrashcheniia: 15.04.2021)

27. Sdelano v Udmurtii URL: http://madeinur.ru/ (data obrashcheniia: 15.04.2021)

28. Nastoiashchii Vologodskii produkt URL: http://nvp35.rf (data obrashcheniia: 15.04.2021)

29. «100 k zdorov'i»: kak na Altae poiavilsia unikal'nyi brend URL: https://www.amic.ru/news/420248/ (data obrashcheniia: 16.04.2021)

30. Altaiskie produkty. 100 k zdorov'iu URL: http://altaiprod.ru/ (data obrashcheniia: 15.04.2021)

31. Znakomimsia s torgovoi ploshchadkoi URL: https://shopozona.ru/znakomimsya-s-torgovoj-ploshhadkoj-amazon/ (data obrashcheniia: 24.04.2021)

32. Chto takoe ebay? URL: https://www.vxzone.com/ebay.html (data obrashcheniia: 24.04.2021)

33. Wildberries URL: https://www.wildberries.ru/ (data obrashcheniia: 10.05.2021)

34. Alibaba Group URL: https://www.retail.ru/rbc/tradingnetworks/alibaba-group/ (data obrashcheniia: 29.04.2021)

35. Taobao URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Taobao (data obrashcheniia: 29.04.2021)

36. Interfaks. O chisle pol'zovatelei AliExpress URL: https://www.interfax.ru/business/557694 (data obrashcheniia: 29.04.2021)

37. 5 samykh udobnykh torgovykh ploshchadok dlia biznesa (Alibaba) URL: https://secretmag.ru/business/methods/pyat-popularnih-torgovih-ploshadok-dlya-biznessa.htm (data obrashcheniia: 24.04.2021)

38. Istoriia internet-magazina Ozon URL: https://investobox.ru/ozon-istoriya-kotorogo-ili-kak-zapuskalsya-internet-gigant/ (data obrashcheniia: 30.04.2021)

39. Istoriia Asos URL: https://www.shoppingschool.ru/articles/fenomen-asos-1.html (data obrashcheniia: 30.04.2021)

40. Dmitrii Stepanov Rossiiskii Wildberries (2019)URL: https://cnews.ru/link/n475061(data obrashcheniia: 01.06.2021)

41. Spros na dostavku produktov URL: https://retail-loyalty.org/news/v-samoizolyatsii-spros-na-dostavku-produktov-i-gotovoy-edy-vyros-na-18-22/ (data obrashcheniia: 10.04.2021)

42. Delivery-club URL: https://www.delivery-club.ru/perm (data obrashcheniia: 30.04.2021)

43. SberMarket URL: https://sbermarket.ru (data obrashcheniia: 30.03.2021)

44. Sushitime URL: https://2040303.ru/ (data obrashcheniia: 02.06.2021)

45. Fish and rice URL: https://fishandrice.ru/ (dataobrashcheniia: 02.06.2021)

46. SberPress URL: https://press.sber.ru/publications/sbermarket-vyros-v-14-raz-za-2020-god (data obrashcheniia: 02.06.2021)

47. Novikova K.V. Razvitie prodovol'stvennogo rynka tovarov "zdorovoe pitanie': obzor osnovnykh trendov / Novikova K. V., Sharkov A. V., Baranova T. A. // Nauchnyi zhurnal «Ekonomicheskaia sreda». – 2021.

48. Antineskul E.A., Matveikina D.A. Osobennosti prodvizheniia zontichnykh brendov v rossii i za rubezhom//Marketing MBA. Marketingovoe upravlenie predpriiatiem. 2019. T. 10. № 2. S. 23-37. [Elektronnyi resurs]. URL: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=41140958


Review

For citations:


Antineskul E.A., Kuznetsova E.S. TRENDS IN THE ONLINE PROMOTION OF REGIONAL UMBRELLA BRANDS. Business Strategies. 2021;9(8):248-256. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2021-8-248-256

Views: 717


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)