Preview

Business Strategies

Advanced search

BUSINESS INVOLVEMENT IN SOCIAL ISSUES AS A TOOL FOR REPUTATION MANAGEMENT

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2014-1-106-109

Abstract

The article examines the interaction between the state, business and society in solving social problems.

About the Author

M. V. Menshikova
State University of Management
Russian Federation

Ph.D., associate professor



References

1. Исследовательская группа Циркон. Россияне по-прежнему не знают, что такое социальное предпринимательство. / http://www.zircon.ru/upload/iblock/a1c/Socialnoe_predprinimatelstvo_PR_13-07-11.pdf

2. http://konkurs.nb-fund.ru/info/winners

3. Джанель А. Керлин. Социальные предприятия в США и Европе: Понять различия и извлечь из них уроки. – Международное сообщество исследований третьего сектора и Университет Джона Хопкинса, 2006.

4. J. Gregory Dees. The Meaning of Social Entrepreneurship. – USA, 1998.

5. Безбогова М.С., Меньшикова М.В. Социальная ответственность как одно из основных направлений трансформации коммуникаций между бизнес-структурами и обществом - М.: "Вестник ГУУ" № 20, 2012.


Review

For citations:


Menshikova M.V. BUSINESS INVOLVEMENT IN SOCIAL ISSUES AS A TOOL FOR REPUTATION MANAGEMENT. Business Strategies. 2014;(1):106-109. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2014-1-106-109

Views: 916


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)