MARKET RESEARCH OF BAKERY AND FLOUR PRODUCTS
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2022-11-276-278
Abstract
A mini-bakery is an enterprise that manufactures bakery products and provides the population with pastries and fresh bread according to unique recipes. And it also creates a homely and warm atmosphere. This article provides a strategic analysis of the industry to identify the relevance of opening a mini-bakery in the Perm Region. The authors analyze the current state of the markets of this type of product at the global, federal, regional and local levels. The strengths and weaknesses existing in this industry have been identified, as well as factors affecting the company’s activities that the company cannot influence.
About the Authors
E. R. KuznetsovaRussian Federation
Cand. sci. (econ.), associate professor, Perm State University, Russian Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation, Perm Branch (Perm)
K. S. Nekrasova
Russian Federation
Student, Russian Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation, Perm branch (Perm)
V. I. Votintseva
Russian Federation
Student, Russian Academy of National Economy and Public Administration under the President of the Russian Federation, Perm branch (Perm)
References
1. Анализ российского рынка хлеба и хлебобулочных изделий: итоги 2019 г., прогноз до 2022 г. // marketing.rbc. URL: https://marketing.rbc.ru/articles/11527/.
2. Антинескул Е.А., Солодникова И.Н. Мерчандайзинг хлебобулочных изделий // Пермский политехнический национальный исследовательский университет. 2018. № 4. С. 285–292.
3. Бадмаев Е.З. Проектное управление в развитии предприятия // Управление развитием социально-экономических систем регионов: сборник научных трудов. Улан-Удэ: Восточно-Сибирский государственный университет технологий и управления, 2020.
4. Зуб А.Т. Управление проектами: учебник и практикум для вузов. М.: Юрайт, 2021.
5. Кузнецова Е.В. Управление портфелем проектов как инструмент реализации корпоративной стратегии: учебник для вузов. М.: Юрайт, 2020.
6. Новикова К.В., Жикина Н.А., Пьянков В.В. Специфика ценовой политики компании на рынке готовой еды // Маркетинг МВА. Маркетинговое управление предприятием. 2018. Т. 9. Вып. 2. С. 98–114.
7. Новикова К.В., Попова А.В. Позиционирование компаний готовой еды в медиапространстве: сходства и различия // Аллея науки. 2018. Т. 3. № 9(25). С. 361–370.
8. Хацкелевич А.Н., Ремнева М.А., Рожкова Д.А. Инструменты нейромаркетинга и их влияние на выбор покупателя // Маркетинг и маркетинговые исследования. 2022. № 2. С. 104–110. URL: https://grebennikon.ru/article-2kgu.html.
Review
For citations:
Kuznetsova E.R., Nekrasova K.S., Votintseva V.I. MARKET RESEARCH OF BAKERY AND FLOUR PRODUCTS. Business Strategies. 2022;10(11):276-278. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2022-11-276-278