CONSUMER CHOICE BLESSINGS ON THE MARKET: ALTERNATIVE BUSINESS STRATEGY
Abstract
The article examines the current trends of internationalization and customize consumption in the market of goods and services are allocated alternative business strategies : the rationalization of production and customization of commercial space , leading to consumer choice.
About the Author
I. V. ManakhovaRussian Federation
Candidate of Science, Associate Professor, doctoral candidate, Department of political economy,
Moscow, Russia
References
1. Mensch G. Оn theory Integration: Toward Economics of Scope. - 1985
2. Ritzer G. Exploration in the Sociologu of Consumption. L.: Sage, 2001.
3. Ritzer G. The McDonaldization . Thesis. - London, 1998.
4. Ritzer G. The McDonaldization of Socity. Thousand Oaks, CA: Pine Forge, 1996;
5. Romen P. Modern economic growth //American Economic Review. - 1996. - 2 May.
6. Гардинер Н., Ермилов М. Ульчаар С. Клиентоориентированность в бизнесе // BCG Review . – 2012 – Февраль.
7. Долгин А.Б. Манифест новой экономике. – М.:ГУ ВШЭ , 2010.
8. Забродин А.Ю. Интеллектуальные услуги в бизнесе. – М.: Экономика, 2008.
9. Иванов Д.В. Феномен потребления: критический подход / Социология потребления. СПб, 2009.
10. Макаров В.Л., Клейнер .Г.Б.. Микроэкономика знаний. – М., 2007.
11. Пайн Дж. Кастомизация – новый виток конкуренции // http://e-excutive.ru/publications/aspects/acticle_360
12. Рощина Я.М. Социология потребления. – М.: ГУ-ВШЭ, 2007.
13. Рыбалкина О.А. Развитие потребительского спроса в условиях постиндустриальной экономики. Автореферат канд. экон. наук. – Самара. 2011.
14. Татаркин А.И., Буркова Т.В. Наукоемкое потребление в новой парадигме социально-экономического развития // Вестник ЮУзГУ. Серия 2 – Экономика и менеджмент». Вып. 8. – 2008. – № 30.
Review
For citations:
Manakhova I.V. CONSUMER CHOICE BLESSINGS ON THE MARKET: ALTERNATIVE BUSINESS STRATEGY. Business Strategies. 2014;(2):19-25. (In Russ.)