Preview

Business Strategies

Advanced search

STRATEGIC MISTAKES ANALYSIS AS A CRISIS MANAGEMENT INSTRUMENT

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2015-4-4

Abstract

During market instability strategic management could both make a company performance more effective, and increase crisis’ negative impact. The article represents the classification of the most common strategic mistakes and procedure of it determine. Strategic mistakes analysis is considered as an essential crisis management instrument in all stages.

About the Author

T. I. Lapenkova
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation


References

1. Шамгунов Р.Н. Стратегическое планирование или управление – что выбрать? - Интернет-проект «Корпоративный менеджмент» [Электронный ресурс] - URL.: http://www.cfin.ru/management/strategy/competit/department.shtml (дата обращения 26.02.2014).

2. Сулл Д., Хомкес Р., Сулл Ч. Печальная судьба стратегий. - Harvard Business Review [Электронный ресурс] - URL.: http://hbr-russia.ru/upravlenie/strategiya/a15565/ (дата обращения 31.05.2014).

3. Кован С.Е. Теория антикризисного управления предприятием: учебное пособие. М.: КНОРУС , 2009.

4. Франк Е.В., Машевская О.В. Стратегический менеджмент в условиях неопределенности внешней среды. – Российское предпринимательство – 2013 - №1(223) – с.48-54.


Review

For citations:


Lapenkova T.I. STRATEGIC MISTAKES ANALYSIS AS A CRISIS MANAGEMENT INSTRUMENT. Business Strategies. 2015;(4):4. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2015-4-4

Views: 950


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)