Preview

Business Strategies

Advanced search

INNOVATIVE EDUCATION TECHNOLOGIES: PECULIARITY, INTERACTION AND EFFICIENCY OF APPLICATION

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2016-10-2

Abstract

In the article there are considered some questions of innovative education technologies application at the study process of management disciplines, their peciliarity, interaction and efficiency. Here also are given examples of their use at «Management» study and the experience of practical studies with active and interactive education technologies appication is discribed.

About the Author

M. M. Novik
St. Petersburg State University of Economics, St. Petersburg, Russian Federation
Russian Federation


References

1. Беркович В.М., Новик М.М. Влияние поведенческой модели менеджмента на эффективность управления цепями поставок // Логистика и управление цепями поставок. 2011. № 5(46).

2. Герасимов Б.Н. Интенсивные образовательные технологии. Самара : НОАНО ВПО СИБиУ, 2009. 749 с.

3. Интерактивные методы в преподавании теории менеджмента : учебно-методическое пособие / Е.В. Азимина, А.О. Блинов, А.О. Егоренко [и др.]; под ред. Е.Ю. Плешаковой. СПб. : СПбГЭУ, 2015. 167 с.

4. Карлик А.Е., Растова Ю.И. Имитационные игры как исследовательский инструмент, обучающие стратегии и образовательная методология // Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета. 2015. № 3 (93). С. 159-162.

5. Миэринь Л.А., Быкова Н.Н., Зарукина Е.В. Современные образовательные технологии в вузе. СПб. : Изд-во СПбГЭУ, 2015.

6. Новик М.М. Новое поколение управленцев: специалист, профессионал, интеллектуал // Современный менеджмент: проблемы и перспективы, Материалы VII международной научно-практической конференции. СПб, 2012. С. 58-60.


Review

For citations:


Novik M.M. INNOVATIVE EDUCATION TECHNOLOGIES: PECULIARITY, INTERACTION AND EFFICIENCY OF APPLICATION. Business Strategies. 2016;(10):2. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2016-10-2

Views: 558


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)