Preview

Business Strategies

Advanced search

COMPETENCES OF MARKET AGENT IN GLOBAL MANAGEMENT BUSINESS-MODEL

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2018-2-16-19

Abstract

Questions of formation of the agency’ competencies reflect the specific features of the recessionary period of economic development associated with the need to rely on entrepreneurial initiative and responsibility, on the independent economic behavior and autonomous making decision skills. In this sense, the educational environment is forced to perform additional tasks, which, in a normal situation of economic stability or growth, is not coming to the fore - the task of developing the social and psychological characteristics of the activities of a market agent and the goal of the formation of individuals, students within educational institutions or undergoing training tuition common professional skills of agent behavior, necessary for work in commercial companies, aimed at ensuring the profitability, and non-profit organizations, including government agencies and structures, providing state and municipal services. Specific agency competences, behavioral skills and the willingness to risk bearing, the ability of acceptance of responsibility and of making a choice, allow more efficient match between customer needs and capabilities of organizational structures.

About the Author

D. V. Golohvastov
National Humanitarian University of Russia St.-Petersburg, Russian Federation
Russian Federation


References

1. Бурова Н.В., Д'Аченцо Ф., Каппелли Л., Покровская Н.Н., Руджери Р. Управление эффективностью и конкурентные стратегии международных компаний (Performance management and competitive strategies of international companies) / на английском языке. / Под науч. ред. д.э.н. Буровой Н.В., д.с.н. Покровской Н.Н. СПб. : Изд-во СПбГЭУ, 2015. 128 с.

2. Голохвастов Д.В., Покровская Н.Н. Системные коррупционные искажения агентских функций в сфере государственных услуг // Сфера сервиса в социологическом измерении. Сборник материалов II межрегиональной научно-практической конференции. 30 окт 2014. / Под ред. проф. Р.А. Костина, доц. С.И. Бояркиной. СПб. : СПбГЭУ, 2014. 183 с. С. 124-130.

3. Дорошенко Н.Н., Капица С.И., Покровская Н.Н. Модернизация социальной политики государства и реформирование социально-управленческих технологий // Социология и Право. 2013. № 4 (21). С. 20–35.

4. Покровская Н.Н. Динамика критериальных моделей и ценностно-смысловых шкал в регулятивных механизмах инновационного роста экономики // Вестник СПбГЭУ. Серия «Экономика». Выпуск 2 (69). 2014. C. 100–108.

5. Вэй Ф., Покровская Н.Н., Чуньчан Х. Закономерности миграции специалистов в Китае и в России // Человек и Труд. 2007. № 8 C. 80–82.


Review

For citations:


Golohvastov D.V. COMPETENCES OF MARKET AGENT IN GLOBAL MANAGEMENT BUSINESS-MODEL. Business Strategies. 2018;(2):16-19. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2018-2-16-19

Views: 452


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)