Preview

Business Strategies

Advanced search

SOME TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF THE MODERN ADVERTISING INDUSTRY IN THE CONTEXT OF THE ECONOMY OF ATTENTION

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2022-8-195-197

Abstract

Modern advertising is distinguished by a variety of forms and methods of bringing information to the target audience. All known methods work for concentration of attention: from archaic to high-tech. The author analyzes the directions of development in the advertising sphere in the context of the attention economy.

About the Author

V. I. Pleschenko
“Goznak” JSC (Moscow, Russia)
Russian Federation

Cand. sci. (econ.), head of department, “Goznak” JSC (Moscow, Russia)



References

1. Ершов В.В. Тенденции развития рынка рекламы в контексте влияния на потребительское поведение // Вестник Ростовского государственного экономического университета (РИНХ). 2013. № 4. С. 98–103.

2. Какой будет реклама будущего? Прогнозы экспертов. https://b-mag.ru/kakoj-budet-reklama-budushhego-prognozy-jekspertov/.

3. Козырев А.Н. Утопия и антиутопия экономики внимания // Цифровая экономика. 2019. № 1. С. 82–93.

4. Машкин Н.А., Дроздова В.Г. Проблемы правового регулирования рекламы // Вестник Международного института экономики и права. 2017. № 1. С. 110–114.

5. Минбалеев А.В. Особенности правового регулирования рекламы на отдельных этапах исторического развития России // Реклама и право. 2010. № 1. С. 24–26.

6. Реклама будущего: 5 трендов, которые могут полностью изменить рынок. https://rb.ru/opinion/reklama-budushego/


Review

For citations:


Pleschenko V.I. SOME TRENDS IN THE DEVELOPMENT OF THE MODERN ADVERTISING INDUSTRY IN THE CONTEXT OF THE ECONOMY OF ATTENTION. Business Strategies. 2022;10(8):195-197. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2022-8-195-197

Views: 297


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)