Preview

Business Strategies

Advanced search

INSIDE ORGANIZATION MARKETING: CACOPHONY OF DEFINITIONS

https://doi.org/10.17747/2311-7184-2016-2-5

Abstract

The article considers criticism of definitions of inside organization marketing and some concepts closely-related to it such as: personnel marketing, labor force marketing, staff marketing. The article also represents authors’ argumentation of the “inside organization marketing” definition as a managerial activity aimed at meeting the needs of the company’s personnel in labor, proposing transference of the problem of personnel’s development from the competence doctrine to the needs doctrine, meeting consumer requirements of employers as a second subject of labor relations with personnel, staging and forming the process of developing and meeting the needs of personnel in labor, organizational decoration of inside organization marketing in the company for managing personnel on the base of values.

About the Authors

I. V. Kotlyarevskaya
Ural federal University, Yekaterinburg, Russian Federation
Russian Federation


L. I. Arnautova
Ural federal University, Yekaterinburg, Russian Federation
Russian Federation


References

1. Ванян М.Н. формирование и развитие долгосрочных взаимовыгодных отношений с работником в корпоративных системах маркетинга персонала: автореф. дис. канд. экон. наук. [Кубанский государственный университет]. Краснодар, 2015. 28 с.

2. Ивашкевич Т.В. Этапы развития внутриорганизационного маркетинга //Вестник Омского университета. 2011. №2. с.226-231.

3. Котляревская И.В. Механизм взаимодействия способностей и потребностей как основа компетентностной доктрины: маркетинговый подход/ Болонский процесс: реализация компетентностного подхода в сфере образования: сборник статей/ отв.ред. Ю.А. Мальцева. Екатеринбург: УГТУ-УПИ, 2009. 306 с.

4. Kotlyarevskaya I.V., Arnautova L.I., Yazovskikh E.V. Inside organization marketing: theoretical approach. Book of proceedings of 10th International May Conference on Strategic Management – IMKSM 2014. Bor, 23-25May 2014/ ISBN: 987-86-6305-019-8. P 113-117.

5. Котляревская И.В., Арнаутова Л.И. Внутриорганизационный маркетинг: теоретические подходы/ Устойчивое развитие российских регионов: от Таможенного союза к Евразийскому. Материалы XI Междунар. научн.-практ. конф. по проблемам экономического развития в современном мире. 18–19 апреля 2014. – Екатеринбург. УрФУ, 2014 – С. 236-241.

6. Kotlyarevskaya I.V., Yazovskikh E.V. Client Orientation as a from of spiritual needs of personnel in Labor. ISSN 154-6591, USA Journal of US-China Public Administration. December 2014. Number 12. Serial number 110. P. 1015-1021.

7. Крылов А. О. организация маркетинговых исследований рынка труда и персонала предприятия: автореф. дис. канд. экон. наук. [Государственный университет управления] М., 2015. 27 с.

8. Морозова Г.А. Муниципальный маркетинг [Электронный ресурс]. URL: http://vasilievaa.narod.ru/mu/stat_rab/books/Mynm_mrzv/Munm_ogl.htm

9. Неганова И.С. Внутренний маркетинг для повышения конкурентоспособности организации // Стандарты и качество. 2011. №2. С. 57-59.

10. Сумарокова Е. Организационные формы инвестирования в человеческий капитал // Маркетинг. 2015. С. 97-112.


Review

For citations:


Kotlyarevskaya I.V., Arnautova L.I. INSIDE ORGANIZATION MARKETING: CACOPHONY OF DEFINITIONS. Business Strategies. 2016;(2):5. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2016-2-5

Views: 739


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)