THE IMPACT OF ELECTRONIC WORD-OF-MOUTH IN TOURISM ON HOTELS’ BUSINESS MODELS TRANSFORMATION
https://doi.org/10.17747/2311-7184-2017-7-23-26
Abstract
About the Author
A. V. POPOVARussian Federation
Student, Financial University under the Government of the Russian Federation, Moscow, Russia
Scientific director, N. V. LINDER, Candidate of Science (Economics), Professor Financial University under the Government of the Russian Federation, Moscow, Russia, e-mail: natalia_linder@mail.ru
References
1. Brodie, R.J. Consumer engagement in a virtual brand community: An exploratory analysis [Text] / R.J. Brodie, L.D. Hollebeek, А. Ilic, В. Juric // Journal of Business Research. – 2011. – № 66(1). – P. 105–114
2. Chathoth, P. Co-production versus co-creation: A process based continuum in the hotel service context [Text] / P. Chathoth, L. Altinay, R.J. Harrington, F. Okumus, E.S.W. Chan // International Journal of Hospitality Management. – 2013. – № 32. – P. 11–20
3. Hennig-Thurau, T. Electronic word-of-mouth via consumer-opinion platforms: What motivates consumers to articulate themselves on the Internet? [Text] / T. Hennig-Thurau, K.P. Gwinner, G. Walsh, D.D. Gremler // Journal of Interactive Marketing. – 2004. – № 18 (1). – P. 38–52
4. Lusch, R.F. Service-dominant logic: reactions, reflections and refinements [Text] / R.F. Lusch, S.L. Vargo // Journal of Marketing Theory. – 2006. – № 6 (3). – P. 281–288
5. Корелина, А.С. Оценка влияния факторов на удовлетворенность клиентов качеством услуг организаций гостиничной индустрии [Текст] / А.С. Корелина // Микроэкономика. 2015b. № 6. С. 64–71
6. Трачук А.В., Линдер Н.В. Трансформация бизнес – моделей электронного бизнеса в условиях нестабильной внешней среды // Эффективное Антикризисное Управление. 2015. № 2. С. 58-71.
7. Трачук А.В., Линдер Н.В. Адаптация российских фирм к изменениям внешней среды: роль инструментов электронного бизнеса // Управленческие науки. 2016. № 1. С. 61-73.
8. Линдер Н.В., Дмитриева А.И. Роли профессиональных потребителей в совместном создании ценности // Управленческие науки в современном мире. 2016. Т.2 № 2. С. 475-486
9. Официальный сайт Nielsen [Электронный ресурс]. URL: http://www.nielsen.com
10. Официальный сайт TRIPADVISOR.COM [Электронный ресурс]. URL: https://www.tripadvisor.com/
Review
For citations:
POPOVA A.V. THE IMPACT OF ELECTRONIC WORD-OF-MOUTH IN TOURISM ON HOTELS’ BUSINESS MODELS TRANSFORMATION. Business Strategies. 2017;(7):23-26. (In Russ.) https://doi.org/10.17747/2311-7184-2017-7-23-26