Preview

Business Strategies

Advanced search

THE ANALYSIS AND ASSESSMENT OF SYNERGIES FROM THE MERGER OF NOKIA AND MICROSOFT

Abstract

In this scientific work the basic aspects of assessment of synergies from the merger were covered by the example of transaction between American corporation Microsoft and Finnish company Nokia.

About the Author

V. A. Zapunnaya
Financial university under the Government of Russian Federation
Russian Federation

student, Moscow



References

1. Балабан В. А. Синергия. Сферы проявления и источники получения. // Вестник Тихоокеанского государственного экономического университета. № 3. 2009.

2. Волков Ю.В. Совершенствование корпоративной стратегии при реализации сделок М&А. // Стратегия антикризисного управления экономическим развитием Российской Федерации: материалы II Междунар. науч.-практ. конф. Пенза: ПГСХА, 2010.

3. Ищенко С. М. Совершенствование методики оценки эффекта синергии как инструмента отбора перспективных сделок по слиянию (поглощению) компаний.

4. http://blog.adduplex.com/2013/07/adduplex-windows-phone-statistics.html

5. http://share.thomsonreuters.com/pr_us/Prelim_MA_Financial4Q13_Review.pdf

6. http://www.microsoft.com/

7. http://www.nokia.com/

8. http://www.nasdaq.com/


Review

For citations:


Zapunnaya V.A. THE ANALYSIS AND ASSESSMENT OF SYNERGIES FROM THE MERGER OF NOKIA AND MICROSOFT. Business Strategies. 2014;(2):46-50. (In Russ.)

Views: 1382


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2311-7184 (Online)